Alla inlägg under maj 2011

Av bfalk - 22 maj 2011 20:02

Äntligen börjar jag må bättre, och tack och lov för det eftersom jag jobbar (hittills) 3 pass veckan som kommer.

Idag har jag glott på MCknuttar, städat lite (fick ångest när jag såg ett äckligt kryp = trodde dom kom för att det var dammigt = tokstäda!), promenad, gått till skitica och inte hittat det jag behövde, ringde mamma så hon kommer med det imorn.. Hehehe.


Nu sitter jag med färg i håret, eftersom jag var så extremt blond i hårbotten och orange resten, så ska det här bli spännande att se.. Det ska bli rödbrunt. Enligt kartongen. Jag har bara färgat lillhåret längst upp på skallen, så det svarta på sidorna är alltså kvar. Må det bli fint!

Nu ska jag beställa en töjning! Tjing!


 

Av bfalk - 22 maj 2011 16:15

 


SKOLA (jag gick ut ur skolan för 2 år sen, men svarar väll ändå!):

Är du duktig i skolan? - Haha njae, mer lat. Om jag orkar så är jag nog duktig.
Har du bra betyg? -
Sisådär.
Har du fått göra ett omprov någongång? -
Ja..
Har du fått ett bra resultat på ett prov? -
Ja.
Sköter du dej i skolan? -
Det skulle jag inte vilja påstå.
Har du tuggat tuggummi under skoltid? -
MEN ja.
Haft mobilen på lektionstid? -
Ja det är klart. 
Fått skäll av en lärare för att ha snackat i telefon? -
Ja det är klart. 


KÄRLEK:
Är du kär just nu? -
Hell noooo!

Har du någon tjej/kille just nu? - Hell nooo!
Har du dumpat någon? - Yes.
Har någon dumpat dej? - Yes, fast det var dock längesen, så jag minns inte riktigt.
Har du sagt att du gillat någon för skojs skull? - Ja.. I'm bad!
Vem kysste du senast? - DET mina vänner, är hemligt, haha. Människor blir så tjuriga..
Vem kramade du senast? - Ola :)

Vem pussade du senast? - Samma som jag hånglade med läre ju va!
Är det okej att din kille hånglar med en annan tjej? - Om jag är i ett förhållande är det aldrig okej, pungspark direkt!


FAMILJ:
Hur många är ni i din familj? -
Mamma, brorsan och jag. Pappa oxå.
Bor du tillsammans med dina biologiska föräldrar? -
Nej, det gör jag ej. 

Trivs hemma? - Jag bor inte hemma, jag bor sjääääälv! 
Har rymt hemifrån för att du inte orkat med familjen? -
Haha ja, faktiskt. 14 år och frän!
Har skrikit och slagit din mamma? -
Ja, inte okej någonstans! Men ibland tar argheten över min kropp, lite smått läskigt ibland..
Har fått en rejäl utskällning på sistonde? -
Ööhh.. Nej det tror jag inte, ingen vågar skälla på mig.
Har du kallat någon i din familj för diva, idiot, cp, osv.? -
Jag kallar dom tjockisar mest hela tiden!
Du älskar din familj oavsett vad som händer? -
Men det är väll klart. Familjen är det viktigaste jag har. 


VÄNNER:
Du har vänner? - Nej..
Du brukar vara med? -
Är mest med Jessica, Hilda, Alex och Sandra.
Vem/vilka var du med sist? -
Som kompis var jag senast med Erik. Sen har jag varit med mamma. 
Älskar du dina vänner hur dom än ser ut? -
Ja, det är väll klart. Jag går väll inte på utsidan?! Hur patetisk får man vara..
Är det okej att ha kill-kompisar? -
Nej. Man måste ligga med dom.
Har du pussat någon av dina kompisar? -
Kan mycket väl ha hänt, dom älskar't!
Skulle du kunna döda någon av dina kompisar? -
Ja, ibland kan jag ha den känslan, tur att jag kan tygla mig.
Har du blivit av med någon vän på sista tiden? -
Nej det vill jag väll inte påstå.


FJORTIS:
Du sminkar dej varje dag? - Nej fan älle.
Putar med läpparna? -
Ja, man får ju mer ligg då? (nej, jag skojar bara. Att puta med läpparna kan vara det fulaste som finns)
Använder foundation på läpparna? -
HAHAHAH!
Super dej packad varje helg? -
Ja, snurrar ju så skönt.
Du har kysst en tjej? -
EN bara?
Du plattar håret och har en typ av fjortisfrisyr? -
Ja, hela jag är en fjortis!
Ditt hår är knallblont? -
Mer oranget..


DÅLIGA TIDER:
Vart på dåligt humör den senaste tiden? - Yes sir.
När grät du senast? -
För några dagar sedan, blev så less på allt.
Du har gråtit över en kille du inte kunnat få? -
Kanske när jag var fjortis, vem fan bryr sig nu. Lär ju finnas några fler killar i detta avlånga land.. 
Du har slagit ner någon? -
Njeeeaaa..
Du har skadat någon med flit? -
Det mina vänner, må vara en mycket skön känsla!
Har du någon gång velat döda någon? -
Men det var mycket dräpning nu.. Ser jag ut som en mördare?


ÖVRIGT: 
Senaste film du såg?  -
The Pacifier.
Senaste låt du lyssnade på? -
Linkin Park - Given up.
Ögonfärg? -
Blååååaaaa.

Favoritintresse? - Musik, skriva, shoppa, kompisar, festa. Japp.

Av bfalk - 22 maj 2011 12:56

Det är faktiskt första gången jag på riktigt skickar in ett tävlingsbidrag. 

Detta lockade mig oerhört mycket eftersom det handlar om tatueringar och man kan vinna en egen tatuering gjort på plats. 

Jag hoppas juryn finner just mitt motiv häftigt, det jag skrev är inspirerat av pinup tjejer, mycket färger och ondhet.. 



Detta är första priset:

 En weekendresa för två till Stockholm med boende. Tredagarspass för två till Stockholm Inkbash (26,27,28 Augusti 2011) samt valfri tatuering gjord på plats.


KLICKA HÄR för att vara med och tävla, du oxå!

Av bfalk - 21 maj 2011 21:30

Egentligen är det väll inte så bra att gå upp och ner för backarna här när jag varit så sjuk + att jag hostade djävulen inatt. MEN jag blir tokig på att vara hemma, jag måste få luft och promenader!

Så, jag unnade mig en halvtimmes promenad :)


 

 

 

Älskade Södermalm 


Nu ska jag glo på film och fortsätta ta det lugnt, bra gjort av mig att inte gå ut och festa. Ibland är man smart..

Av bfalk - 21 maj 2011 19:00

Av bfalk - 21 maj 2011 15:15

Min favoritprodukt på Body Shop är helt klart tea-tree

Den gör huden len och mjuk, tar bort allt smink och sminkrester. Och dessutom så är det billigt - jag tror det är den billigaste produkten på Body Shop. 

Lukten kan vara lite irriterande i början, men det glöms snabbt bort! 

Se bara till att inget hamnar i ögonen, det är mindre kul..


 

Här kan du läsa om tea-tree produkterna.

Av bfalk - 21 maj 2011 13:30

Snart, snart ska jag få se detta band. 

Det är så overkligt, jag kommer tro det när jag är där. 


Av bfalk - 20 maj 2011 21:06

 

Tadaaa!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards