Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av bfalk - 6 oktober 2011 17:45

Vilken/vilka är dina favoritskivor?


Svar: Jag har hela tiden haft två skivor i mitt liv som inte har lämnat mig, inte länge iallafall. 

Och det är:

Infinite Mass - The Face (2002) 

Backyard Babies - Making Enemies Is Good (2008)


Infinite Mass började jag lyssna på när jag var ganska så ung, jag älskar hur de blandar rock och hiphop och det låter så jävla bra! Jag var väldigt förälskad i fina Amir Chamdin också. Jag höll på kissa på mig när jag han gick framför mig på väg till Gröna Lund's scen en gång.. 

The Face har en väldigt bra blandning mellan hårt och rått och helt plötsligt blir det lite kärlek där emellan. 


Making Enemies Is Good var den första skivan jag hörde med Backyard Babies, jag gick i 5an/6an och mamma hade precis köpt den. Jag blev förälskad direkt och som man säger, resten är historia.. 


Jag lyssnade på dom här skivorna så mycket att de gick sönder, både fodralen och skivorna. Mamma blev galen på mig för jag vägrade lyssna på någon annan skiva när vi åkte runt med bilen. 

Ljuva minnen, och varje gång jag slår på någon av dessa skivor så får man tillbaka de fina känslorna man hade när man var yngre :) 

Av bfalk - 6 oktober 2011 11:15

Nej, man kanske skulle göra ett så kallat ryck.. Det är grejer exakt överallt i köket efter shoppingen igår, orkade inte ta in nånting där på kvällen.

Idag är jag astrött och har lite ont i öronen, varförvarför kan man ju undra. Det verkar som att förkylningen inte riktigt vill lämna min kropp och dessutom går den runt runt på jobbet, så kanske inte så konstigt?

Hoppas det blir bättre senare, så jag orkar pallra mig ner till Jessica och Alex och käka tacos! :)


image

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards