Alla inlägg den 17 maj 2012

Av bfalk - 17 maj 2012 15:34

Efter att ha insett att jag har mycket oanvända kläder och skor, några skor är bara använda 1-2 gånger, så kom jag på att jag kan ju sälja det istället för att ge bort det. Jag har ju trots allt betalat rätt så mycket pengar för skiten. 

Så jag tog mig i kragen och la ut ett par skor och en klänning på Tradera.. Hoppas någon fin människa vill köpa det. 

Jag tänkte vara smart och skriva det även här, någon kanske blir lite sugen på att köpa grejer för en billig slant när de läser min blogg. 


Här ser ni vad jag lagt ut:

     

Jeansen är inte ute på Tradera, de kommer från Cheap Monday.

Allt är oanvänt. 

Mitt 'alias' på sidan är bfaalk.


Av bfalk - 17 maj 2012 12:00

DRAMA

THE RUM DIARY

Regi: Bruce Robinson1 tim 59 min. Från 11 år. Medv: Jonny Depp, Amber Heard, Aaron Eckhart, Richard Jenkins.


Har totalt glömt bort att jag har gjort en recension av den här, men bättre sent än aldrig och här får ni min egna recension på 'The rum diary'.


Här kommer den andra filmen som spelas av Johnny Depp som handlar om Hunter S Thompson (första var 'Fear and Loathing in Las Vegas' med Benicio Del Toro). 

Efter den fruktansvärt dåliga 'The Tourist' och efter den enormt bra 'Rango' så förväntade jag mig faktiskt rätt mycket av den här filmen. Och den kom nästan i mål.

Här följer vi en Thompson som inte är fullt så nedgången i alkhol och droger än, i ett vackert och soligt Puerto Rico där han precis ska börja jobba på en tidning som journalist. 

Här åks det öppen sportbil längs palmkantade stränder, här trånas det efter en smått overkligt vacker blondin (Amber Heard). Orakade journalister i stråhatt och linnemundering svettas ut sin bakfylla.


Filmen har sin mörka humor, som jag älskar. Tillsammans med Depp's sidekickar Sala (Michael Rispoli) och Moberg (Giovanni Ribisi) så kan det inte bli annat än bra. Men, det är inte så i hela filmen.

Det snurrar till det då och då, det blir lite långsamt och kanske blir utmaningen för stor för Depp som även producerar filmen. 

Hans fascination för Thompson strålar verkligen ut, och när han tillsammans med Sala provar en ny väldigt stark drog så tror man att man kollar på Fear and Loathing igen.


Med lesshet kan jag konctatera att det nya konceptet i filmens värld är att ta in en väldigt snygg brud, som egentligen inte har något vettigt med filmen att göra, säger inte så många repliker utan bara står där. Och är snygg. Jag behöver något mer från skådisar än just det. 


Hela filmen blir en blandning av oerhört roliga (manliga) skådisar blandat med diverse tokigheter och undran hur det ska gå. Men det lyckas tyvärr inte hela vägen. Jag saknar något. En hel gnista, kanske.

(Jag önskar att jag kunde älska det bara för det är en Johnny Depp film..)


3,5/5

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards