Alla inlägg den 23 december 2008

Av bfalk - 23 december 2008 18:11


måndag. jag fick kontakt med roger på dagen, det var jätte kul att prata med han igen! hoppas vi kan träffas snart, det behövs.

igår åkte jag ner på stan vid 3, jag snabbade in mig på stan, för jag visste att mamma just kommit ner och jag skulle köpa en present till henne. jag tog ut pengar, gick på apoteket och ett till ställe för att handla till mamma :) sen mötte jag upp henne och vi gick till clas ohlsson, sen till hemköp för att handla julmat sen fick vi skjuts hem av gisse.

när vi kom hem så slog jag in några julklappar, sen så käkade vi.

vi tog in i granen och efter många om och men så kom den äntligen upp! det var drygt som fan, men den blev jätte fin! mamma kallar den för disneygran, för den är sååå stor.

medans vi lyssnade på julmusik gjorde vi knäck, diskade, gjorde julskinkan och pyntade granen. mellan varven så var jag tvungen att dansa lite, jag vet nog att det var vackert.

jag tror även att jag råkade pussa ihjäl katten. se bild.

jag tillägnar bilden till min vän jessica, som verkar skratta på sig när hon ser alla knäppa bilder på min katt fritz ^^


iallafall, när vi var klar på kvällen så åt jag skinka, knäck och drack julmust. jag fick nog en liten julkänsla men det är ju verkligen inte som när man var liten, då var man ju helt tokig. precis som med födelsedagen. det är lite synd, att när man blir äldre så ska även känslan försvinna.. men vad jag tror, så kommer det bli jätte mysigt på julafton!


tisdag. natten till idag så vaknade jag klockan 3 av världens oljud, med ett ryck satte jag mig upp och med hjärtat i halsen gick jag och mamma ut i vardagsrummet och såg granen ligga på golvet. det var ganska synd, för jag tyckte den hade blivit så fin igår. menmen, den ville inte stå. jag fick en konstig känsla av att det var någon som vält ner den och sedan somnade jag igen.

jag vaknade flera gånger på morgonen men jag gick inte upp förns halv tolv ungefär.

jag märker hur stressad mamma är. tvätta,skura,städa,laga mat osvosv. så jag försöker hjälpa till så mycket jag kan, men det är ju kanske lite synd att jag inte kan laga mat.. men idag har jag pyntat och tänt massa ljus, så det är verkligen jätte fint här hemma. så mamma blir nog glad över att det är så fint i lägenheten :)

idag märkte vi att elvis bilden hade ändrat på sig, det kom en 'tår' ur elvis ena öga. när vi såg det här så lyssnade vi även på en julskiva med honom. det kom rysningar uppför ryggen både på mig och mamma ;p hur kan det bli så? och det är precis i ögonvrån! jag må ju säga att vi har ett märkligt hem..


snart ska jag diska upp lite och lyssna på julmusik.

imorn är det julafton.

jag kan knappt fatta det, jag minns förra julen så bra, nästan som det vore igår! tiden går så snabbt, man hinner knappt blinka så är det en ny månad. jag som tjatat att det ska bli 2009, nu är det snart :o

imorgon är jag ensam till fem ungefär, jag skulle ha jobbat men dom har inte ringt så.. jag hoppas tiden går fort så jag inte behöver vara själv så länge. jag ska nog kolla på någon film på tv, lägga julklappar under granen, fixa mig och sedan så kommer mamma och vi ska käka. på kvällen kommer brorsan och gisse, så då ska dom oxå få julklappar.

jag längtar ju till mina julklappar men inte lika mycket som att ge! jag älskar att handla till dom jag älskar, att veta att dom kommer bli glada när dom ser vad det är och så. det är mycket bättre än att få, kan jag tycka. sen så ska det bli så skönt att få slappna, riktigt. varje jul så sitter vi i soffan och bara myser, kollar på något på tv och äter något gott. det är då jag kan slappna av och inte tänka på något runt omkring, att bara vara, att bara få vara med min familj - gör att jag blir väldigt tacksam att jag har dom, jag har ju trots allt världens bästa mamma och världens bästa brorsa!


om jag inte skriver imorn så önskar jag alla som läser min blogg en riktigt god jul! :)


kram&puss


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards