Alla inlägg den 26 december 2008

Av bfalk - 26 december 2008 23:49


onsdag. julafton. vaknade efter tio nångång, kollade lite på hitta nemo, den är så söt! efter ungefär tusen sms senare så kom jag på att jag måste önska alla god jul, smsade hela listan. tur att man har gratis sms.

efter ett tag så tog jag en lång dusch, klädde på mig och fixade mig. jag diskade upp lite och åt mandariner och godis. vid halv fyra kom mamma hem, kollade lite på kan du vissla johanna som går varje jul. den är ju helt underbar! jag känner igen mig lite i den där lillberra, jag är oxå ganska duktig på att 'fixa' (i hans fall en morfar), jag har ju en papi och en ny morfar. haha, men dom vill nog det med.


mamma började med maten, jag stog bakom hennes rygg och magen kurrade. åt hur mycket mat som helst, men julmat är ju så sjukt gott! sen var det dax för julklappar, fick finfina saker :) och mamma blev jätte glad oxå, det var kul! vi kollade på karlbertil och tomten är far till alla barnen, tur att man inte har en sån familj.. hua. efter ett tag så kom gisse och micke, vi gav varandra julklappar. jag fick en skit snygg ramones tshirt och en JD flaska, ska det vara rock'n'roll så ska det! dom var kvar ganska länge, kollade på robert wells - rhapsody in rock, det skulle jag vilja se nån gång.

när dom gått kollade jag å mor på helt hysteriskt, helt sjuk serie :p men rolig! vi åt godis och drack julmust, hade mysigt helt enkelt. på natten kollade vi på en live konsert med danko jones som mamma fick av mig i julklapp, skit bra var den! nu längtar jag tills jag får se han på riktigt, mums.

sen gick vi å la oss och toksov.


torsdag. igår. gick jag upp vid elva, fixade mig. åt lite, kände att det var en bra 'knäppar kort dag', ibland har jag sånna dagar. synd för alla som måste hålla på att kolla på dom, haha. så är det.


jag blev ganska nöjd över bilderna, men låt det gå någon dag så har jag raderat alla :p jag tycker jdflaskan är så sjuk snygg, eller hur? den måste ju få vara med den å.

efter någon timme så åkte jag och mamma till mormor, för att lämna julklappar och bara sitta och prata. träffade morbror jan på bussen (även kallad tjockjanne), vi har alltid lika kul ihop! inte för att skryta, men min humor är bäst när jag är med janne, jag får alltid till nått.

när vi kom hem till mormor så mötte jag henne just när hon kom ut från toan, hon hade på sig en jätte söt lila mjukisdress, hon var sååååå underbart söt! men tyvärr så är det ju inte så bra.. det är jobbigt faktiskt. hon blev glad över julklapparna, vi fikade lite sen så kom det nå folk från hemtjänsten som jag ville spöa. dom sa inget till mormor om vad dom skulle göra eller vad som hände, det är ju skit dåligt! dålig attityd, hade ingen koll på nått - dom visste inte ens vad mormor hette..? spark och slå kommer in väldigt lägligt här.

efter vi varit där gick vi till ica sen kom brorsan och skjutsade hem oss. thomas ringde och ville ha med oss på dallan, så vi käkade och åkte ner. mötte han och satt vid bordet hela kvällen. det var ganska roligt, träffade många man kände, dansade med min boyfriend johan och pussades med thomas. vi var där tills dom stängde, sen så fick mamma skjuts hem av micke :) det var snällt. men sen så hängde jag på honom hem för jag orkade inte vara hemma. jag har inte skrattat så mycket som jag gjorde inatt, hade skit kul med honom! jag kom hem kl 7 på morgonen.. aaah. jag hade så ont i höfterna, och resten är historia.


jag har kommit på att man aldrig ska säga 'ja, jag kommer' till någon, för planerna kan ju ändras. är less på att kallas dissare, när jag inte kan rå för vad som händer runt mig. ett simpelt 'jag orkar inte' eller 'kan inte' borde väl räcka. ibland vill man festa, ibland inte. jag väljer ju själv med vilka och när ^^

nog om det.

nu sitter jag och lyssnar på musik, ska nog snart kolla på true blood. om jag orkar vill säga.



kram&puss


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards