Alla inlägg den 11 maj 2010

Av bfalk - 11 maj 2010 20:45

Royal Republic - Tommy Gun

Tokbra.

Av bfalk - 11 maj 2010 17:15

Hej sötnosar!

Min dag har bestått av jobb, fick jobb idag samt imorgon. Fick även jobb en vaken natt framöver, en väldigt bra månad det här! :)

Jag vaknade skiit tidigt imorse, runt 5 kanske. Helt sjukt. Men jag mådde gott ändå, jag somnade väldigt tidigt och natten bestod av en helt underbar dröm. Drömde om en helt otroligt snygg man, så ja, kanske inte så konstigt att man var glad när man vaknade till på riktigt. Jag gick upp runt 6, fixade, käkade lite sen drog jag iväg.

Jag gick från jobbet vid 2, gick ner till en piercingstudio där jag väldigt ofta hänger.. Kanske lite för ofta. Jag tänkte byta ring i näsan igen, den sitter lite tajt och jag blir ofta less på mina smycken och vill byta ut dom så ofta som möjligt (ja, de tjänar en slant på mig). Dock så gick det inte enligt mina planer så jag töjde mina öron lite och satte i såkallade 'Dregen' örhängen, sjukt nöjd! De ser inte precis som honom's, men de är de närmaste jag kan komma. Letade som en galning efter sånnahär i Stockholm, men fann inga.

Imorgon ska jag dit igen och fixa nosringen!

  

Efter att ha varit lite smått upprörd, ilsken, så vandrade jag en snabbis på stan, skönt med musiken i öronen. Jag köpte två tights, eller leggings. Jag vet inte riktigt vad som är vad, men snygga var de iaf! Nu har jag ganska många nya så jag klarar mig i sommar.

Nu sitter jag hemma, mamma håller på att rensa ut för fullt här hemma. Hon hittade tre par oanvända skor som tillhörde mig.. Kanske dax att ta på sig dom nu.

Snart ska vi gå till en pizzeria som ligger ungefär vid oss, vi ska gå och köpa varsin sallad tänkte vi! Det känns som jag behöver vara med min lilla morsa idag och ikväll, hon har haft det lite jobbigt idag ♥

Imorgon jobbar jag också, hoppas jag är lika utvilad som jag var idag..Och att det kommer fler härliga drömmar, hoho!

Nu ska vi visst gå!

Puss!

  

 

Av bfalk - 11 maj 2010 14:00

Det finns massor med sjukdomar som man inte förstår sig på, varför de finns.

Att något så naturligt som att ha sex kan sluta med att man får en hemsk sjukdom är för mig lite obegripligt, det är så synd att det ska finnas menar jag.

Sen så ska ju alla människor ta hand om sig själv, ta rätt beslut och ta ansvar för vad de gör. Men enligt lag måste man berätta för personen man ska ha sex med att man har hiv, något som inte alla gör..


Ni minns väll hivmannen? Mannen som raggade runt, hade sex med många kvinnor utan att berätta att han hade hiv. Han ville sprida det, han ville att de skulle få det.

För några dagar sedan när jag jobbade kollade jag på nyhetsmorgon på tv4, det brukar oftast inte intressera mig så värst men jag har det på bara. Då pratade de om den såkallade hivkvinnan, henne har jag aldrig hört talas om tidigare. Jag vet inte riktigt hur det har gått till men så är det bara.

Den här kvinnan, Lillemor, åkte till Paris vid 19årsålder. Hon levde livet, blev kär i en man. Kom hem till Sverige igen och fick veta att hon hade hiv.

Hon hittade en man, fick barn utan att berätta för honom eller någon annan familjemedlem/vän att hon hade den smittsamma sjukdomen.

Hon dömdes till 2,5 års fängelse för detta.

Ska hon dömas på samma sätt som hivmannen? Är hon lika ond och ville bara göra sin man och sina framtida barn illa?



Det var två kvinnor med som gjort en dokumentär tillsammans med Lillemor som heter "Hur kunde hon". Där berättar hon om allt, resan, livet, sjukdomen. Hon sa det jag tänkte (om jag hade fått reda på att jag hade fått sjukdomen):"Vem kommer älska mig? Vem kommer vilja ha sex med mig om jag berättar detta innan?" Precis så skulle jag också känna.


En människa som har en sjukdom som smittar genom sex behandlas väldigt kränkande, denne blir 'äcklig' och ful i de flestas ögon, människor tror att personen har legat runt som en jävla galning och därav fått sjukdomen. Vad många inte tänker på är att det även smittas genom blod och andra kroppsvätskor. Och varför ska man ha haft sex med många bara för att man får sjukdomen? Det kan ju hända första gången, tyvärr.

Lillemor behandlades illa var alla, blev av med vårdnaden av sina barn och smutskastades i media. I en scen i filmen får man se en fotograf stå utanför hennes fönster och knäpper kort på henne. Enligt mig är det totalt respektlöst att göra såhär mot en människa, helst som har avtjänat sitt straff både i livet och i fängelse.

Sen har hon såklart gjort fel, det inser ju jag också. Men det kändes på filmsnuttarna jag såg och hela debatten att hon döms alldeles för hårt.

*






En bekant till mig har hiv, h*n behandlas med respekt och kärlek som vanligt av sina nära och kära. Men tyvärr så finns det idioter, och halva Sundsvall består av dom. Jag fattar inte varför det finns så mycket hat kring just detta, det är ju inte så att personen med sjukdomen kommer hoppa på en och sätta på en så man själv får sjukdomen.

Jag tycker synd och lider med alla som har den här hemska sjukdomen, det är tragiskt att det ens finns. Men jag skulle aldrig behandla någon illa, snacka skit eller nedvärdera en människa som bär på en hivsmitta - skulle du göra narr av en människa som fått cancer, opererat sitt hjärta eller har en leversjukdom? Det är samma typ av skit. Alltihop.

Men visst låter H I V hemskt. Själva ordet.

Av bfalk - 11 maj 2010 08:00

  

  

  

  

  

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards