Alla inlägg under april 2011

Av bfalk - 13 april 2011 14:15

Midcut boot

199:- Din Sko


Jag tycker synd om mig själv och jag förtjänar nya dojjer (har ungefär likadana redan men de är totalt utslitna)

Av bfalk - 12 april 2011 20:15

 


Lilla baby, jag kan inte stanna kvar
jag fuckar upp ditt organiserade liv
Jag har rappat in en massa pengar
Allt du vill kan du få - men ingen trygg framtid
Jag har packat mina saker,
på väg ut från vår lägenhet nu, men snart är den din
Skulle bara vilja krypa ner i sängen och säga
säga förlåt för de blev som det blir

För jag kommer som ett yrväder med ett taggat näskrus runt halsen
Och vinner ditt hjärta men flyr iväg till nästa
så fort som jag anar något ansvar


För jag fattar mycket mycket väl att det är i mina,
det såkallade blodet i mina ådror kommer från min pappa

men jag tänker starta min familj så fort det går dåligt
Det sociala arvet får rätt igen
och det går utöver min bästa vän
Jag älskar dig, så vi kanske kanske kanske syns igen!

Av bfalk - 12 april 2011 15:45

Vilken härlig natt jag hade inatt! 

Först vaknar jag av en täppt näsa för att sedan inse att jag har feberfrossa.. Och när jag har feberfrossa kan allt hända. Denna gång såg jag en skruv i taket, eller, jag fattade ju inte att det var en skruv utan trodde det var en kamera. Gömde mig under täcket så ingen skulle se mig. Men kollade på den där jäveln var femte minut så jag nästan fick nackspärr. Sedan jagade jag en spindel i flera timmar i mina drömmar. 

Ja, jag säger då det.. Jäkla retard man är alltså, haha. But I blame the sickness!


Nu ska jag dega i sängen tills detta är över, måste vara frisk imorgon eftersom jag jobbar och i helgen!! Mycket viktigt!

Ska glo på massa filmer jag har på datorn som jag ännu inte sett.. 


Over and out!

Av bfalk - 12 april 2011 14:00


"Men det värsta är inte själva baksmällan, den verkliga pärsen börjar när gårdagens oundvikliga sanningar börjar rullas upp för en..."

Av bfalk - 12 april 2011 13:15


     

Av bfalk - 11 april 2011 17:00

Efter lite röjning i lägenheten så ska jag nu träffa morsan på staden, käka middag och gå på bio. Vi ska se den där filmen om Hudik teatern, lingon nånting.. Mamma hade något erbjudande så vi kunde gå billigt (det är ju så förbannat dyrt att gå på bio nuförtiden, snåljåp som jag är). Jag får se vad jag tycker om den, då jag kan tycka att det utnyttjas lite för mycket på utvecklingsskadade.. Men det ska bli riktigt trevligt att vara med morsan! 

Vi har inte riktigt bestämt oss vart/vad vi ska käka, det blir antingen fish'n'chips eller en riktig pizza (ni vet ugnsbakad och allt det där), jag älskar verkligen mat så det spelar ingen roll, bara jag blir mätt. 


  mah mother and me

Av bfalk - 11 april 2011 13:15


Här är min alldeles egna recension på Foo Fighters nya skiva, "Wasting Light".

Efter alla skrivier om denna skiva, så satte jag såklart på den med spänning. Åååh vad jag hoppades på att det skulle vara lika hårt som första singeln White Limo. Det var inte lika hårt som just den, men ack så bra det var ändå!

Nu är Foo Fighters i sitt rätta element - för erkänn, ett tag där gjorde det bara dravvel låtar som inte alls föll mig i smaken. På denna skiva så kan man höra rock rakt igenom, ren och skär rock, med underbara trummor, sång och texter. Så som Dave Grohl och hans band ska vara. 


När man pratar om texter kan jag inte annat än älska låten "These Days", med textraderna: 

One of these days 
I bet your heart will be broken 
I bet your pride will be stolen


Och vad jag känner igen mig, alla kan inte lalla runt, ALLA mår dåligt någon gång, alla får känna smärtan, sån smärta som man en själv också har känt.

Det är just texterna som träffar mig på den här skivan, det är ärligt och rått. Och jag får för mig att jag hört det förut, fast det här är i en bättre upplaga.

Foo Fighters har verkligen lyckats med deras nya skiva tycker jag, och det ska verkligen bli kul att få se dom live i sommar!

Den här skivan kan man lyssna på om man har ett personligt band till FF men även om man knappt har hört dom förut.


Här är min favoritlåt från nya skivan, Rope.



Wasting Light: 4/5.

Av bfalk - 10 april 2011 22:51

Säsongens andra match bjöds på 3-0 mot Mjällby, en skön seger. Och helst för AIK's nya spelare: Bangura. Bangura nummer två då (det finns ju en sedan tidigare).

Årets första 3 poängare! Bra Gnaget!


 

"Mohamed Bangura missade matchen mot Mjällby med en skada.

Då presenterades sig Ibrahim Teteh Bangura med två mål i 3-0-segern.

– De kom ingenstans. Vi hade bra koll på dem, säger Alexander Milosevic som debuterade i AIK:s backlinje."


AIK

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards