Alla inlägg den 30 oktober 2010

Av bfalk - 30 oktober 2010 22:30


Stadshuset, Spegelsalen (torsdag) 4plus:
Johnossi

från ST


"De 18 europaspelningarna har inte tagit kol på Johnossi. John nämnde under ST:s intervju att de sällan, och absolut inte just nu, klagar över livet. Det gör inte heller vi efter en kväll med honom och Ossi.


Att se sundsvallspubliken njuta och gå in i en form av röjfylld trans är inget jag eller någon av de hitbjudna aktörerna är bortskämda med under det senaste året. Därför hettar det till extra mycket när varenda befallning lyds och låtrad efter låtrad avspeglas på salens nitiska läppar.


Med en hejdlös stämningsuppbyggare som påminner om något som skulle passa till en magikers formler bygger de upp en ton och ett tempo som får publiken att snudda vid deras spännings bristningsgräns.


Detta inte förgäves. Förväntningarna är rysligt höga och visst kan duon också trolla.


Takten växlas upp och öppningen övergår till en bekant basgång. Kvällen startar på samma sätt som nya skivan med ljudparaden Mavericks.


Man kan inte nämna nog många gånger hur fascinerande det är att Johnossi, John och Ossi, två personer, en akustisk gitarr och ett trumset, kan låta som ett simultant sjumannaband. Med sin lysande musikexpertis förvandlar de Johns gitarr till fyra med hjälp av tre förstärkare och låter Ossi dänga sina trummor som om han kämpade för sitt liv.


De kommer undan med att det de gör inte är modernt. De leker inte med många nya grepp och det annars vanligt förekommande minimalistiska tänkandet är obefintligt. Men det är heller inte det Johnossi utlovar, de utlovar kraft och energi vilket de levererar med råge i form av ljus, dån och energiska rörelseattacker.


Vi behöver aldrig vänta på nästa nivå, Johnossi jobbar med en ständig acceleration och når sin absoluta maxfart i sista låten Roscoe. Efter den är det möjligt att släppa ner axlarna och att andas igen.


Hur Johns röst ska hålla, vilket antal sprängda trumhinnor vi kommer kunna räkna till och hur många epileptiska anfall som kommer utspelas under pågående turné låter jag vara osagt. Det spelar ingen roll, Johnossi håller ändå."

Av bfalk - 30 oktober 2010 16:30

Eftersom jag inte hunnit giva er korrekt information, kommer här en liten resumé om vad som egentligen hände i torsdags (dock med några minnesluckor och saker man inte behöver berätta om..)

Snuff å Jessica kom hit, drack vin och JD. Ner till stan för att shotta för AIK vann, invänta Johnossi som tog en jävla tid på sig. Men tillslut så kom dom, ljudet var skit högt och dåligt så jag och Jessica fick förflytta oss. Jag tyckte konserten var både bra och dålig, just pga ljudet. Och så var det så kort, tror jag.

Men Johnossi är Johnossi, bestående av bara två män som låter som 10, musiken är helt underbar.


Sen var det fest, riktigt med fest. Vi hann med en krog till innan det stängde för natten.

Ni vet lite om vad som hände under natten, jag kan det där med att ramla och slå mig. Just leave at that.

Jag hade så sjukt kul, var med fina vännor, såg ett bra band och hade en sjuk natt. Det är så det ska vara!

Här kommer det bilder my friends!

 

fick nästan inte på mig kläderna, tydligen sprang jag runt naken innan detta kort...


 




träffade hugo rosas.. han var trevlig.


             

Av bfalk - 30 oktober 2010 15:30

Jag älskar när affärer tar in någon gästdesigner, så som H&M, de är ju rätt bra på det och har haft flera olika. Nu är det en ny designer som ska få gästa och produkterna ska såklart säljas på H&M.

Även om man inte har råd, även om vissa saker kan vara flippade, så är det kul att titta på, njuta och önska att det låg i ens egna garderob..

     

På H&M's hemsida hittar du såklart allt.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards