Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av bfalk - 5 oktober 2010 23:00

Jag sitter just nu och kollar på Louis Theroux: The city addicted to crystal meth. En dokumentärfilmare som är helt grym, jag har sett några tidigare filmer med honom, jag kan inte annat än att rekommendera att se dom.


Just i den här dokumentären så får man följa honom i Fresno i Kalifornien, där crystal meth är en mycket poppis drog. Crystal meth är ett starkt beroendeframkallande metaamfetamin.

Han intervjuar inte bara polisen som försöker få bort både människorna och drogen utan han går till drogarna oxå.


 


Och det är jätte många som har barn. Flera stycken oftast.

Och jag blir lika upprörd och förbannad hur en människa kan välja en drog framför sitt eget barn, som man själv varit med och skapat. Hur en människa kan känna mer kärlek för drogen, att bli hög, än att vara med sitt barn och kramas, pussas, göra mat och busa.

Jag har ingen erfarenhet av varken barn eller sånna här typer av hemska droger. Jag kanske inte är rätt människa att uttala mig om detta, men tankarna börjar ju sprida sig runt i huvudet.

Hur tänker en människa när det gäller det här? Tänker människan alls?

Varför gör man inte abort om man så gärna vill bli hög istället? Varför sätter man ett barn till världen?

Jag kan förstå det där lilla om man föds in i knarkets värld, alla knarkar, eller att man inte har en jävel - då är det nog lätt att försvinna själv.
Men när man ändå har så mycket annat, en annan människa i sitt liv. Ska denne lida av det också?


Människorna som är just med i det här programmet verkar vara så oerhört själviska och såklart oerhört beroende. Jag fattar inte hur en grej som någon någonstans har skapat - kan total förstöra en annans liv.

Det är hemskt, det är hemskt för den som är beroende och den som kommer efter.

Men någonstans mitt bland molnet av rus, så har man ändå ett val.


Jag tror alla människor har ett val.

Vad skulle du välja?

Av bfalk - 5 oktober 2010 13:00


The Most Wanted Rockstar

Av bfalk - 5 oktober 2010 11:02

.. Har väll ingen dött av. Nu drar jag iväg och jobbar hela 4 timmar, känns värt och ovärt på samma gång. Jaja, jag har ju nått att göra.

Sedan blir det en promenad hem och till ica där två paket ligger och väntar på mig.. Mmmmm...


Puss.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards