Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av bfalk - 11 oktober 2010 20:00

Vi är inne på de sista månaderna av året 2010. Snart är det ett nytt år med nya möjligheter om att Sverige ska utvecklas, men det verkar dock inte gå framåt, inte just nu.


Varför jag nu skriver det här inlägg handlar om det här, nyss i Paradise Hotel:

ALLA killar sa i sin presentation att de ska ligga så fort som möjligt, det enda man behöver säga för att få hem honom är "hej vill du knulla?", att en av dom är en riktig kåt jävel.

Och hur låter tjejerna då? Ungefär såhär:

"Jag ska inte ligga i tv" "Jag gör allt men jag är inte så sexuell" osvosv..

Tycka vad man vill om sånna här såpor, varför människor söker sig till det här, är med i tv och skämmer ut sig. Men varför kan inte en tjej säga "nu jävlar ska jag ligga i tv, lika mycket som en kille!"


Att en tjej ska få ta för sig lika mycket som en kille verkar aldrig gå. En kille får uppmärksamhet, blir behandlad på ett bra sätt, blir den coola killen om han ligger med många. Om en tjej inte ens har legat med hälften så är hon en slampa.


Ni som tycker att det ska vara såhär i samhället måste ha en skruv lös. Varför ska en tjej bli behandlad dåligt för att hon gör samma val som en kille? Och det handlar inte bara om att "ligga runt" utan om övriga val i livet så som jobb, fritid, val av partner och vart man bor.

Alla vill inte ha ett fast förhållande, vilket accepteras om man är en man. Om man väljer samma sak och är en kvinna, så höjer människor på ögonbrynen och tänker "shit, vad äckligt".


Tyck att jag är tråkig, konstig, knäpp - men sex är sex, det spelar ingen roll om man är en kille eller tjej, vad man har mellan benen, man har alltid ett val att göra det med hur många eller hur som helst. Och då ska det inte spela någon roll.

Killar tycker inte om att en tjej har legat med många, tycker då tjejer att det är okej om en kille legat med många?


Samma lika - en möjlighet 2011?

 

Av bfalk - 11 oktober 2010 18:00



         

Av bfalk - 11 oktober 2010 15:44

Eller hur var det nu? Har precis diskat ett helt lass med disk från helgen, nu håller jag på att tvätta för fullt sen måste jag nog städa lite. Kanske dammsuga upp allt ris jag råkade spilla ut i fredags..


Ja, ungefär så ser min måndag ut! Det blir inte roligare än såhär.

Puss.

Av bfalk - 11 oktober 2010 14:10


Jag har ju alltid haft en kärlek till Linkin Park och nu har de äntligen släppt sin nya skiva, vilket jag såklart ska lyssna på - men först njuter jag av den första singeln. Och videon! Den är grym!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards