Alla inlägg den 27 november 2011

Av bfalk - 27 november 2011 18:52

 


Och så har skitsnön verkligen slagit ner här i Norrland och Sundsvall. 

Jag. Vill. Inte.


Nej, jag har inte tappat "barnsinnet" bara för att jag hatar snön.

När ni som är alldeles hyper kring detta, betänk detta:

Varför man bör hata vinter'n:


- Man blir blöt om fötterna

- Man blir blöt i håret = frillan pajjar

- Man måste ha asmycket kläder på sig

- Man svettas som en gris när man väl kommer in med dessa kläder 

- Det är kallt

- Man halkar

- När det är kallt får man mer ont i lederna

- Man får gå i djupsnö på morgonen får ploghelvetet har inte börjat ploga

- Om man bor i Sundsvall får man alltid gå i djupsnö för ploghelvetet aldrig börjar ploga

- Bilarna ser inte en när man är ute och går i snöstorm = om man inte blir insöad blir man troligtvis påkörd

- Man måste skotta

- Det tar en timme att gå upp för en backe

- Det är mörkt 23 timmar om dygnet

- Alla snygga människor går i ide


Varför man nu skulle gilla snön:

- Man ser döden i vitögat och åker pulka ner för Södermalmsgatorna

- Man får mula folk.

Av bfalk - 27 november 2011 16:15

Ska då bli riktigt grymt att få se det här live, kommer dansa arslet av mig. Älskade knäppgrabbar.


Av bfalk - 27 november 2011 07:30







  Hejhej och godmorgon mina sköna!

Antar att inte ens hälften av de jag känner är vaken nu, denna söndagsmorgon. Eller kanske har dom inte ens gått och lagt sig..? Det är skönt att få vakna obakis men mindre skönt att måsta gå upp klockan 06.20 Och första advent är det oxå, och det har tydligen kommit snö.. Aaahh. Nu börjas det, även fast det inte är mycket ser jag snöstormen framför mig.


Zombiesöndag. Jag har döpt söndagar till det. Jag antar att jag kommer vara helt själv när jag går till jobbet sen, hoppas jag inte möter en skum fullis som jag gjorde lördagsmorgonen.. Trodde den människan skulle hitta på något dumt = små benen sprang djävulen.

Jaja, nog om det.

Idag jobbar jag 8-21, och denna gång med mamma! Det är inte ofta det händer nuförtiden, så det ska bli kul :) Hon ska få hjälpa mig räkna ut hur många timmar jag lyckats skrapa ihop denna månad. Förhoppningsvis blir jag rik.

Nog om detta. Nu ska jag borsta gaddarna. 


Puss.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards