Alla inlägg under juni 2010

Av bfalk - 9 juni 2010 18:30

The Black Keys är ett band som bildades 2001 och kommer från Ohio. De spelar rå, garageinfluerade bluesrock och består bara av en trummis och en sångare/gitarrist.

Det finns många band nu som bara består av två människor och det är ändå huur bra som helst!
Det här bandet hittade jag genom Spotify och jag blev jätte förälskad i deras nya platta Brothers.



Det låter väldigt 70tal om både musiken och sångarens röst. Han har en väldigt speciell röst och det tilltalar mig väldigt mycket. Det är inte så hårt, men mitt lilla hjärta smälter ändå.

Ni bör lyssna på detta!

 

Howlin' For You, live

Min favvo på nya skivan!


 

Av bfalk - 9 juni 2010 14:30

.. Jag alltid drar upp ärmarna på mina tröjor/jackor?

Jag tror det är ett tix jag har, även fast det är jätte kallt ute och det inte alls är bekvämt så måste jag dra upp ärmarna.

Eller kan det vara en tvångstanke?


.. En annan tvångstanke jag har är att jag måste vara ute från toaletten innan toan slutar låta (efter att man spolat).



*

Av bfalk - 9 juni 2010 08:45

För några dagar sedan så läste jag om kamphundar, eller som AB valt att kalla det - Mördarhundar. Det har blivit mycket uppståndelse kring dessa hundar efter att en pojke blivit attackerad och att Danmark valt att förbjuda vissa hundraser.

Är detta rätt eller fel? Kan man verkligen förbjuda en hundras?


Jag anser att det är ägaren som uppfostrar och sköter om hunden, precis som med ett barn. Om man gör fel, inte bryr sig eller hetsar hunden så är det ju klart att det går mot attack, om man lär den det.

Varför ska man förbjuda en hundras när det oftast det är ägaren det är fel på?

Det pratas om 'hundkörkort', om det skulle funka så är det väll bättre än att utrota en ras helt och hållet.

Sen, naturligtvis så beror inte allt på ägaren. Man har nog avlat fram så mycket raser så någonstans blir det tokigt i deras huvuden. Man parar syskon, parar alldeles för mycket och blandar raser.


Jag kan inte hålla med om att man ska förbjuda kamphundar.

Det finns nog många lösningar på problemet förutom just det. Plågade hundar och de som far illa, blir uppfostrade på fel sätt ska tas bort från sin ägare och den kanske har möjligheten att få växa upp och må bra i ett bra hem.

Samma sak med uteliggare som har hundar, är det verkligen bra för dom hundarna? Är det inte vanvård så det sjunger om det?

 

Om hunden inte går att rädda - avliva den. Men jag tycker det är synd att man ska förbjuda en hundras för att vissa människor inte fattar att det är ett djur som man ska älska och ta hand om, inte uppfostra till att bli en mördarmaskin.

Det finns många söta kamphundar som är jätte gulliga och har bra ägare!


   Ibland känns det som att Sverige, media och människor drar alla och allt över samma kant, vad det än gäller.

Jag har mött alldeles för många hundar som INTE är såkallade kamphundar, utan 'vanliga', som bitit, attackerat och skällt när jag gått förbi/försökt hälsa på den.


Om du var med och röstade på den här frågan, varför sa du JA alternativt NEJ på denna fråga?




Av bfalk - 8 juni 2010 21:00


Jag har alltid gillat hög musik. Jag tror att det är något fel på dig om du gillar tyst rock n roll.
Lemmy Kilmister

Av bfalk - 8 juni 2010 19:45

  

 

   

   

   

   

   

    

Av bfalk - 8 juni 2010 17:11

  

.. Det känns bra att det är fixat måste jag säga!

Nu är det en låååång väntan tills man får se dom. Jag vill inte vänta.


Träffade Jessica en snabbis, hon tokförkyld och jag med mina allergiskabesvär. Järngänget!

Hittade ett linne på Carlings oxå, jag kände hur det ropade på mig;

  

Av bfalk - 8 juni 2010 13:00

  

 

Nu har jag precis fixat mig, slängt på mig kläder som låg lite utspritt på golvet och kastat på mig lite smink. Jag mår skit dåligt idag och det gjorde jag även igår, jäkla allergi. Jag är jätte hängig och vill bara sova. Men det är bara att härda antar jag. En anledning till varför jag ska till stan är att köpa ögondroppar, jag vill klösa ut mina ögon. Sen så ska jag hämta ut några biljetter och handla lite käk som jag ska göra till jobbet imorgon!

Jag ska troligtvis träffa Jessica oxå, då blir jag nog lite piggare.


Idag fick jag veta att boendet i Stockholm är löst, det har varit himla mycket problem kring det men nu ska vi iallafall bo på ett hotell inne i stan. Jag längtar som en idiot måste jag tala om för er.


Nu måste jag nog äta någon form av lunch, sen så drar jag in mot staden!

Puss.



Av bfalk - 7 juni 2010 18:30

Rasta Hunden - Mina polare

Underbart rolig låt!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards