Alla inlägg under juni 2010

Av bfalk - 3 juni 2010 13:15

Igår läste jag i Sundsvalls Tidning att VOLBEAT kommer, fattar ni. Jag fattar det inte. Eller gör jag. Nä. Fattar inte hur de ska få plats i en liten sporthall heller. Hoppas de river taket.

Det här är den största rockgruppen de tagit hit på senare år, så jävla grymt!!!

Nu är det bara på att hoppas man får en biljett så får man se dessa grabbar för andra gången. Jag ställer upp som personlig guide till männen i vår 5-minuters-sitesing stad. Såklart.


Jag längtar, åh jag längtar. Men det är låångt kvar, till oktober. Och då kommer även Johnossi hit.



Av bfalk - 3 juni 2010 12:30

  

Nu sitter jag här framför datorn nyduschad och fräsch! Jag har även sminkat mig och sådär, trodde jag skulle till IKEA och andra affärer med dom jag bor med men icke. Tydligen ville de inte följa med mig och hur kul är det att gå själv? Det är nog en av de värsta sakerna man kan göra i min värld, ingen att surra med lixom eller ger en tips. Eller blir less för att man kollar överallt.

Dessutom är jag ganska så trött, kom hem från jobbet vid 9 och även fast jag gick och la mig en timme så går ögonen fortfarande i kors. Så det kanske var lika bra att inte följa med, jag är ju trots allt skittråkig när jag är trött. Sur blir jag oxå. Helst på dom.


Jag tror jag ska slå på en film, fast först nöta dator förstås! Man får lite smått abstinens efter den när man har jobbat, måste jag erkänna..

*

Idag när jag gick från jobbet så tänkte jag på killar. Fast jag tänkte inte på något bra med dom.

På bara några veckor har jag mött några riktiga kärringar till killar, eller män, eller pojkar eller vad man ska kalla dom. Helt otroligt, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Varför det är på detta vis ska jag nu berätta för er. Jag känner nog fler killar än tjejer och det är många som hör av sig och vill umgås, men ibland så jobbar jag, ibland är jag trött. Ibland svarar jag inte så fort på smset som att de vill att man ska göra. "Ååååååh du dissar miiiiiiig!!!" får jag hela tiden till svar när jag säger att jag inte kan eller något. Alltså, när blev dom sånna jävla grinollar?

Mamma säger att det visst finns bra killar i stan, men att de gömmer sig. Ja, bäst för er att börja titta fram ur hörnet ni sitter och trycker i innan jag får något psykbryt på resten av killarna i den här stan. Jesus Krist.

Pojkar, det är jävligt oattraktivt när någon säger att man dissar denne. Så sjukt avtändande. Och det gäller flickor med. Gör inte så, säg inte så. Det är då man inte ens orkar höra av sig själv.


Nog om det.

Jag är sur/arg/less/dra åt helvete med dig - på en tjej som fanns i mitt liv förut. Jag har valt att inte höra av mig till henne för hon betér sig som en idiot, men inte mot mig utan en älskade i min närhet. Om hon kunde våga visa upp sig så skulle löshåret åka av fortare än hon hann säga:vadåååå det är inte mitt feeeeeeel. Åh. Snacka om att avreagera sig på bloggen. Men ni måste veta att det inte finns bara vackra människor runt mig.

Nu ska jag spotta i nävarna och försöka bli lite piggare!


Puss.



Av bfalk - 2 juni 2010 19:00

Martin Mutumba, Bojan Djordjic, Antonio Flavio och Nils Erik Johansson. (Walid Atta bakom Bojan)

AIK · Bilder
Av bfalk - 2 juni 2010 15:00

Jag förstår inte riktigt hur det kan vara snart ett år sedan jag tog studenten.

Var tog tiden vägen? Vad har jag egentligen gjort sedan jag stod där på flaket och skrek?

Tiden går alldeles för fort. Man längtar, å, man längtar tills man får skrika:JAG HAR TAGIT STUDENTEN! Men för vissa så hamnar man i arbetslöshet och massa oro inför livet, framtiden. Även fast jag är rätt nöjd med mitt liv nu, som vikarie - så är man ändå orolig hur mycket man ska få jobba varje månad.


Efter 13 år i skolan så måste jag säga att känslan att ta studenten var grym! Jag hade som mest roligt efter vi hade åkt flaket och när vi var hemma.

Jag kommer ihåg att jag kom hem i en tom lägenhet, ringde alla jag kände och frågade varför jag är ensam och när de tänkt dyka upp, mamma kastade mig i duschen för jag var så skitig om fötterna, hur kompisarna matade mig med smörgåstårta och brorsan brottade ner mig.. Jag fick även uppleva en konsert på natten, hel najs!


Fast jag tror det hade varit ännu bättre om vi i klassen varit mer kompisar, att alla kunde hänga med alla. Men jag antar att det knappt går, alla är vi ju olika.

Nu tar min kompis Jessica studenten, ett år efter mig. Jag hoppas hon känner samma känsla som mig, att det är jävligt skönt att det är över, haha!

Nu har man en annan framtid att se fram emot men ändå fasa över. Nu får man bestämma mer av vad man vill göra med sitt liv.

Och jag tänker inte gå tillbaka till skolan, på väldigt länge...


  

  

Av bfalk - 2 juni 2010 10:00

The White Stripes - Take Take Take

Ååååh ruskigt braaa!

Av bfalk - 1 juni 2010 22:00

Detta får mig att fnissa för mig själv:


Stora biffiga män med hundbajspåse över handen

Tjejer som kollar på en jätte argt, för att sedan komma fram och ge en komplimanger

 

Gubbar som stör sig jätte mycket på hur man ser ut

Killar med raggningsrepliker som "gillar du rock eller....?"

 

Tanter som står och diskuterar med busschafförer att de visst borde få åka gratis!

Stora biffiga män med små hundar (tänk chihuahua)

 

När jag får roliga sms

När Leffe GW ger järnet i Efterlyst och säger sanningen


Tjejer som inte kan gå i klackskor (när de böjer på knäna)

När min mormor svär i varje mening

 

Små barn som glor på mig som att de har sett ett monster

Barn som pekar på mina piercingar och säger: vaaa äää dääääää?

Gamlingar som pekar på mina piercingar och säger: varför har du skrot i ansiktet???

*

 

Av bfalk - 1 juni 2010 19:00

  

"i seen a lot of things

but i never seen,

i never seen a girl who is crazy as you"

  

Av bfalk - 1 juni 2010 17:46

Såhär kan det visst gå om man beställer saker på fyllen, jag skulle bara beställa ett nytt mobilsmycke för att det var någon rocker (inga namn nämnda) som gjorde sönder den i fredags.

Men man ska väll vara glad att det var BYB och inte Sven Ingvars eller nått sånt..


     

Den är skön som fan, men nu måste jag väll betala den oxå, haha!

Helmysig dag förövrigt, är just hemkommen från stan. Har varit med Jessica där, vi satt vid hamnen med ciders och snackade! Sånt som behövs ibland.

Nu måste jag nog käka, man kommer inte långt med två mackor i magen.


Puss!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards