Alla inlägg under juni 2010

Av bfalk - 16 juni 2010 11:30

"Det största enskilda problemet med kommunikation är illusionen att den ägt rum."

/George Bernard Shaw

Av bfalk - 15 juni 2010 14:45

Jag har skrivit om den här filmen förut, men det tog ett väldigt bra tag innan jag fick se den! Jag såg den nångång förra veckan.



Handling:

CIRQUE DU FREAK: THE VAMPIRES ASSISTANT berättar den skrämmande historien om en pojke som ovetandes bryter en 200 år gammal vapenvila mellan två rivaliserande grupper av vampyrer.

14-åriga Darren (Chris Massoglia) var som alla andra barn i det trygga förortssamhälle han levde i. Han umgicks med sina bäste vän, fick hyfsade betyg och höll sig borta från problem. Men när han och hans vän stöter på en kringresande cirkus börjar saker och ting förändras inom Darren. Det är då en vampyr som heter Larten Crepsley (John C. Reilly) förvandlar honom till något, tja, blodtörstigt.

Som nybliven odöd ansluter Darren till Cirque Du Freak, en kringresande freakshow full av monstruösa varelser befolkad av allt från en ormpojke och en varulv till en skäggig dam (Salma Hayek) och en gigantisk utropare (Ken Watanabe). Darren testar sina nyfunna krafter i denna mörka värld och blir snart en högt skattad bricka i kampen mellan vampyrerna och deras ännu dödligare motsvarigheter. Medan Darren kämpar för att överleva måste han samtidigt förhindra det annalkande kriget från att förgöra det som återstår av hans mänsklighet.

*

Äntligen kommer det en vampyrfilm som inte är så seriös, som driver med själva konceptet och allt som har med saken att göra. Exempel: man delar blod genom fingertopparna för att bli vampyr, när vampyren springer jättefort måste man hålla andan så man inte sätter luften i halsen osv.

Jag skulle vilja kalla den en mörk komedi, och det är nog det bästa inom komedi tycker jag.

Att de blandar massa freaks gör det ännu bättre, att det inte bara handlar om vampyrer.


Ett plus i kanten är John C. Reilly som spelar vampyren Crepsley, första gången jag har sett han i en bra roll.

4/5.




Av bfalk - 15 juni 2010 12:00

  

Hemkommen från jobbet, jag har precis käkat lunch. Innan jag kom hem så var jag tvungen att åka till en OKmack och hämta ut dvdskivor som jag beställt; 100 st för 200 spänn typ, nu ska jag bränna film som aldrig förr!

Jobbet igår gick bra, men det var väldigt seeeeegt. Ville helst vara hemma, när det inte finns något att göra så sätter sötsuget igång oxå, hade massa fantasier om godis, chips, dricka.. Ja allt! Men jag överlevde! Go' me!


Jag sitter och funderar om jag ska kasta ut datorn, börjar bli rätt så less på nu. Den är vääääldigt seg och jag har verkligen inget tålamod. Hoppas jag har råd med en ny nästa lön som kommer, skulle vara gott. Men musiken har jag iallafall fått igång, lyssnar på Oskar Linnros, äntligen har skivan släppts :) Det känns konstigt att höra han sjunga mer pop och inte hiphop, han har sjukt fin röst! Ful är han inte heller, ett extra plus i kanten.


Idag ska jag börja med rummet, det har sett ut som ett bombnedslag enda sen jag kastade dom där byrågrejjerna. Jag har verkligen inte orkat göra nått eftersom det är så mycket, då låter man det ligga istället. Men idag så får jag en byrå av Staffan, så då orkar jag nog. Och så ska jag fixa till min nya madrass, något jag inte heller har orkat med, haha! Måste nog hyra in städhjälp när jag flyttar hemifrån.


Idag när jag lyssnade på musik och vandrade till bussen så tänkte jag på Stockholm, tänk om man ändå kunde få bo där. Alla är så sjukt trevliga, iallafall mot mig, fattar inte vad det är med folk som säger att Stockholmare är sura/otrevliga. Jag tror det mesta beror på vad man har för attityd själv, är man glad och trevlig, bjuder på ett léende så får man mycket tillbaka! Och det gäller ju vart man är någonstans. Och vilka man än möter.

En kille som vi träffade på en krog i Söder, som jobbade där, berättade att han varit i Sundsvall och druckit vår kära vän HB. Haha, "är det några som kan festa så är det ni i Norrland!!" Så, lite kan vi väll vara stolt över...


Nej nu ska jag smurfa vidare lite, har 312 olästa inlägg på Bloglovin', det säger väll allt.. Sen städning!

Puss.



:::

Av bfalk - 14 juni 2010 21:00

  

Av bfalk - 14 juni 2010 19:00

.. Att jag är blir grymt åksjuk när jag åker båtar?

Det spelar ingen roll om båten är stor eller liten, jag mår lika illa ändå.

Av bfalk - 14 juni 2010 17:00

  

 

Musik dödar inte folk, men en dålig uppväxt gör.


När alla dina önskningar är uppfyllda, förstörs många av dina drömmar.


För att spela hårdrock krävs riktiga musiker.
För att spela hiphop krävs det bara en dålig uppväxt.


Genom att skapa en vision om himlen, skapar kristendomen samtidigt helvetet på jorden.


/Marilyn Manson



Av bfalk - 14 juni 2010 14:30

  • Använd olja till kroppen om du vill ha det billigare, annars kan man lägga pengar på Body Shop's salva, den är verkligen bra.
  • Använd tandtråd före själva tandborstningen.
  • Gå ut och gå en halvtimme om dagen i raskt takt, du blir piggare och känner dig nyttigare. 
  • Om du är ledsen: försök att låta bli tråkiga och ledsamma filmer och låtar. Man blir bara mer deppig.

  

  • Ha alltid tofflor på dig om det är kallt inne, jag har alltid fått höra att man kan bli sjuk om man har kalla fötter.
  • Unna dig chips/godis då och då, jag brukar göra det när jag gjort något bra! Eller när jag är bakis..
  • Använd alltid ansiktsvatten.
  • Köp hydrokortison salva till myggbett och sår, det är den bästa salva jag har prövat.

Av bfalk - 14 juni 2010 10:00

Oskar Linnros - Ack, Sundbyberg

Härlig låt! :)

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards