Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Får inte tjejer ligga?

Av bfalk - 11 oktober 2010 20:00

Vi är inne på de sista månaderna av året 2010. Snart är det ett nytt år med nya möjligheter om att Sverige ska utvecklas, men det verkar dock inte gå framåt, inte just nu.


Varför jag nu skriver det här inlägg handlar om det här, nyss i Paradise Hotel:

ALLA killar sa i sin presentation att de ska ligga så fort som möjligt, det enda man behöver säga för att få hem honom är "hej vill du knulla?", att en av dom är en riktig kåt jävel.

Och hur låter tjejerna då? Ungefär såhär:

"Jag ska inte ligga i tv" "Jag gör allt men jag är inte så sexuell" osvosv..

Tycka vad man vill om sånna här såpor, varför människor söker sig till det här, är med i tv och skämmer ut sig. Men varför kan inte en tjej säga "nu jävlar ska jag ligga i tv, lika mycket som en kille!"


Att en tjej ska få ta för sig lika mycket som en kille verkar aldrig gå. En kille får uppmärksamhet, blir behandlad på ett bra sätt, blir den coola killen om han ligger med många. Om en tjej inte ens har legat med hälften så är hon en slampa.


Ni som tycker att det ska vara såhär i samhället måste ha en skruv lös. Varför ska en tjej bli behandlad dåligt för att hon gör samma val som en kille? Och det handlar inte bara om att "ligga runt" utan om övriga val i livet så som jobb, fritid, val av partner och vart man bor.

Alla vill inte ha ett fast förhållande, vilket accepteras om man är en man. Om man väljer samma sak och är en kvinna, så höjer människor på ögonbrynen och tänker "shit, vad äckligt".


Tyck att jag är tråkig, konstig, knäpp - men sex är sex, det spelar ingen roll om man är en kille eller tjej, vad man har mellan benen, man har alltid ett val att göra det med hur många eller hur som helst. Och då ska det inte spela någon roll.

Killar tycker inte om att en tjej har legat med många, tycker då tjejer att det är okej om en kille legat med många?


Samma lika - en möjlighet 2011?

 

 
 
Martina

Martina

11 oktober 2010 20:46

Om tjejer är billiga så är killar fan helt GRATIS.

Jag har aldrig fattat det där, killarna SÄGER ju att de är GRATIS och skulle vara coola pga det, märkligt.

http://anitram.bloggplatsen.se

 
persson

persson

11 oktober 2010 21:49

BOYS ARE PLAYERS
DON´T FALL IN LOVE
JUST PLAY´M BACK
Självklart får ni det så länge man inte sårar ngn
;)

http://rymma

 
Jenny

Jenny

12 oktober 2010 08:36

Bra skrivet, håller helt med dig. Varför ska tjejer klassas som "slampor osv" medans killar är "kungar". Och enligt killarna är tjejen äcklig, men dom då? dom är ju exakt likadana själva. Oavsett kön så ska man ändå bli behandlad med respekt. Det är någonting som sverige måste jobba en del med, anser jag.

http://jennyisaksson.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ellaapella.bloggplatsen.se

12 oktober 2010 09:58

håller verkligen med dig där!
Fin blogg!:)

 
susanna55

susanna55

12 oktober 2010 10:14

Jag håller med! Men varför inte vända på steken, istället för att framställa "ligga runt" som något fantastiskt upphöjt i livet, istället säga så här: varför blir inte killar slampor när dom knullar runt? Vad jag menar är varför ska det vara eftersträvansvärt att knulla i tv? Är det tecken på framgång eller, bara för att killarna inte får dåligt rykte av det? Stämpla killarna som lättköpta idioter istället, det är dom som är billiga kåtbockar. Alla ska naturligtvis få ha sex på sina egna villkor utan att stämplas.

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Sharp

Sharp

12 oktober 2010 11:39

Tjena Bella.
Jag tror det är en uppfattning man har som yngre det du skriver om. Jag vet att ingen över 25 tycker dessa killar är coola. Jag kollade på kungarna av Tylösand och dessa människor är inte sveriges IQ reserv direkt. Såg dessutom när de va med i debatt på tv, inga Einstein direkt. Det är tragiskt att se dem fastna i dessa fack. Tyvärr. Alla med lite insikt om saker vet ju att dessa människor inte är representativa för ungdomar idag. De är en extrem liten klick som tror att framgång är att bli förnedrad i TV. De ser det inte som förnedring heller utan som nåt coolt, men bara de likasinnade, sorgliga människorna tycker de är coola. Jag kan lova att när man fyllt 30 är damerna lika på som killarna när det gäller ligg, krogragg och att ta för sig sexuellt.
Sharp

http://www.sharp.blogglatsen.se

 
Jessie

Jessie

12 oktober 2010 12:02

Alltid irriterat mig på det. Jag menar om man ligger med en kille som kanske har ett rykte om att vara stans kåtbock, ja då blir man själv klassad som slampa och han får ett higt-five.. Jag menar, vi blir slampor för att vi ligger med killarna, är inte det lite konstigt? I början är vi inte slampor men så fort vi legat med någon så är man det i dennes ögon sen om det bara var ett one-night-stand.

Känns som att tjejer fortfarande ska vara så fina och oskyldiga och inte ha sex, vi ska tydligen inte få klä oss som vi vill heller för då är vi slampor. Jag menar: Vilken kille vill ligga med en tjej som kommer i en nunna-dräkt på krogen? Då klassas man som tönt och ingen skulle vilja knulla "det där".. aja som du förstår är jag väldigt upprörd så då blir allt detta rörigt. Jag hatar sådan jävla dubbelmoral!

KILLAR SKÄRP ER FÖR FAN!

http://itsjessie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jobbigt

28 november 2010 21:20

Tycker faktiskt alla borde få ha sex lixom öppet ute på gatan så slipper vi allt tabutjat och ansvarsroller hit och dit... det skulle försvinna en hel del tråkigheter som dejtande och bordeller skulle försvinna... vad BRA det hade vart för tjejer och killar att när dem nu vill, bara gå till någon av motsatta könet för att kunna ha det dem vill, begära precis det dem vill! Sjuka samhälle!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards