Alla inlägg den 17 november 2010

Av bfalk - 17 november 2010 20:00

 

Det var så länge sen sist jag kände hjärtat slå
Senaste gången jag minns var jag nog 13 år


Det var så länge sen sist jag kände hjärtat slå
Om det slår gnistor är det knappast dig jag tänder på

Av bfalk - 17 november 2010 17:30

 

De två senaste dagarna har varit toppen, trots att jag varit lite seg i skallen idag. Har visst råkat vända på dygnet..


Gårdagen, efter matkoma så kom Snuffisen hit och hängde. Jag pratade och skrattade så jag fick mongohosta, men det uppskattades. Mitt i allt så fick vi för oss att vara tekniska - det gick inte bra. Så, mitt i natten när vi försökte få igång högtalarna så fick jag besök av en väldigt snäll man som kom och fixade det. Jag blev lycklig, nu blir det bra ljud på förfesterna!


Idag har jag inte gjort nånting, fast nu har jag sminkat mig för pappa kommer nämligen snart :) Ska käka hos dom och träffa en katt dom är vakt åt, den är typ 16 år eller nått. Sjukt.


Så, livet är rätt gott just nu känner jag. Det är inga problem!

Av bfalk - 17 november 2010 15:15

Enda sen jag var en liten plutt har folk i alla åldrar kommit och gått i mitt liv.

En stor erfarenhet (trots min unga ålder) är att man ska ha människor i sitt liv i olika åldrar, prata med olika människor och inte ha fördomar, eller tänka "nej henne kan jag inte prata med, hon är ju 10 år äldre än mig!"


Både när jag var yngre och nu så har jag umgåtts med mammas och brorsans kompisar, och de hänger med mina vänner. Jag ser inget konstigt i detta. Man får dela erfarenheter, man lär sig olika saker såsom åsikter och tankar.

Jag har blivit den jag är för jag inte ser det som något konstigt att vara med människor som inte är i samma ålder som mig.


Jag själv har blivit mer social pga detta, att inte se ner på någon, att alla kan faktiskt vara trevliga.

Man ska ta för sig, visa upp sig och knyta kontakter. Det är trots allt dom som hjälper en i slutänden, och då är åldern - bara en siffra.


Varför ska alltid människor dela upp varandra i ålder? Jag tycker det är fel och i vissa sammanhang, väldigt förnedrande. Tänk om jag inte skulle prata med dig, bara för att du är yngre än mig. Det skulle kännas, right?


Ens kontaktnät är viktigt, kompisar, nära och kära. Inte ålder.


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards