Alla inlägg den 29 november 2010

Av bfalk - 29 november 2010 18:40

.. Jag alltid får skriva lappar om vad jag ska komma ihåg?

Vad det än gäller, så kluddar jag ner vad det är och sätter på dörren så jag ser innan jag går iväg. Just nu är det mycket "kom ihåg maten; köttbullar, frukost" osv.. Så jag kommer ihåg allt när jag ska upp å jobba.


Mitt minne är sämst har jag precis kommit på.


Av bfalk - 29 november 2010 12:30


   
Spegelsalen stadshuset lördag 27e november: Daniel Adams-Ray

Det är inte Snook, men det är nog så mycket svett och kanske en och annan tår till följd av Daniel Adams-Ray och xylofonens plingande i ”Förlåt för att jag aldrig sa förlåt”.


Den Kenyafödde storstadssnubben har tagit steget från den renodlade, svenska hiphopen för att lotsa sig runt i nya marker. Det nya klär honom väl.

Han har skalat bort kaxigheten och blottat en på popscenen sällan skådad, unik ödmjukhet. En ödmjukhet som tillsammans med de senaste månadernas framgång gör honom väl förtjänt av kvällens pumpande och hängivna Sundsvallspublik.


Precis som på debutalbumet ”Svart, vitt och allt däremellan” så pulserar Daniel Adams-Rays konstnärliga ådra i ett jämt och kraftfullt tempo under kvällen. Det är bara pinnen som saknas när han likt en svettdrypande dirigent får oss att lyda order och ta sina ord i våra munnar. De lugnare mellanpartierna är tilltalande och agerar behagliga startsträckor till skottlossningar som ”Dum av dig” och ”Svart”.


Underbart är kort, ibland alltför kort - efter bara fem låtar tycker bandet att det är nog. Men de hade inte givit oss allt. Att lämna en premiär i Sundsvall utan att bjuda på ”Gubben i lådan” var så klart inte ett, från publiken, accepterat beslut.


Givetvis återuppstår han och givetvis ger han oss det vi vill ha. Han vet hur han ska bemästra det bästa av avslut för att göra ett negativt intryck otänkbart.


Den andra halvan av Snook” har förvandlads till Daniel Adams-Ray och är allt annat än lagom.


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards