Alla inlägg den 20 december 2012

Av bfalk - 20 december 2012 22:15

Mamma har lärt sig hur man använder sig av scannern och för över bilder på datorn, detta resulterar i att jag också får "nya" bilder! Jag älskar bilder från när jag var liten, många minnen dyker upp :)

Första bilden föreställer mig och vår hund Kilroy (som vi var tvugna att lämna tillbaka till hans förra ägare, då jag blev jätte allergisk) vi är ute i stugan, typ sekunden efter så puttar han i mig i havet. Antagligen för att jag lockade han med mackan eller vad det nu är jag äter på.. 

Andra bilden är jag och Benka, det kanske ser ut som en hemsk bild men han var lite som en pappa för mig. Jag älskar den där bilden, det ser ut som jag inte vill pussa på en skäggig man! Han såg ut som en läskig hojåkare men var den snällaste karl'n på jorden! :) Jag lyckades alltid charma han med att flörta lite med ögonen, haha. Ni ser även hur jäkla lockig jag var i håret, tack och lov försvann det.


   

Av bfalk - 20 december 2012 17:15

Idag har jag gjort massor med saker, jag blir alltid lite stolt över mig själv som orkar fixa saker fast jag har jobbat nästan varje dag den här veckan.

Här och häpna mina vänner:

Efter jobbet imorse knatade jag till stan och shoppade lite, hem igen och börja tvätta, städa, fixa julskinkan, byta sängkläder, göra julgodis och ta hand om disken. ÄR JAG INTE DUKTIG?! Jag blev lite förvånad själv då jag tänkte göra godiset på jobbet imorgon natt och att jag faktiskt tog mig i kragen och städade (har alltid ångest innan för det är så jävla tråkigt). 

Nu sitter jag nöjd och glad i soffan, om några timmar är det Criminal Minds som jag ska mysa (?) till och käka chips samt fisa, som min jobbkompis säger att jag gör för jämnan, haha. 


Nu har jag riktigt juligt och fint här hemma, jag är nog ganska så lycklig precis just nu, allt känns bra. Fan va gott. Längtar till julafton.


   

Min RIKTIGA julgran, luktar gudomligt. Det är svarta kulor i också, men de verkar inte synas så mycket? Hittade ingen julstjärna till den :( Massor med julgodis som inte bara är till mig utan även mamma, Staffan och mormor. Det är marsipan doppad i choklad, väldigt lätt att göra.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards