Alla inlägg den 27 oktober 2008

Av bfalk - 27 oktober 2008 20:44


hur mycket energi lägger vi på andra människor egentligen? det kan vara på gott och ont. man lägger mycket energi på personen man gillar, men även på personen man inte gillar.

hur mycket går man inte runt och tänker på den personen man inte gillar?

istället för att skita i personen helt så blir denne en av ens värld. den som man inte ens vill ha i ens närhet.

hur går det ihop?

vad är det som gör att man inte bara kan skita i personen och lägga sin energi på något annat?


när jag blir arg på någon, så tar den personen all min energi. jag känner hur jobbigt det är och jag försöker lugna ner mig på en gång. jag får fruktansvärt ont i huvudet när någon tar min energi.

det finns en person som kan alla knep för att ta min energi och det är förns nu jag kan skjuta bort det.

för hur kul är det att gå runt att vara arg, gå runt och vara sur på någon?

låt personen vara sur på dig, det är han/hon som förlorar!

och, det hjälper inte att vara sur eller arg, att skrika ut hur mycket du hatar personen.. för i slutänden, så står personen och skrattar i ditt ansikte.

vissa människor förtjänar inte en.

dom förtjänar inte ens att vara i ditt huvud.

men endå är dom där, dom där taskiga personerna.


jag försöker fylla mitt huvud(och även runt mig) med snälla människor, dom som verkligen bryr sig om mig och gör mig glad.

jag vet att jag har bra vänner och mindre bra vänner, det har alla. men dom här riktigt taskiga, ska man lämna ute helt och hållet.

sen det här med energin.. den lägger jag på att ha riktigt kul med dom jag älskar, musik och snygga karlar!




Av bfalk - 27 oktober 2008 14:15


rätten att klaga.

jag blir skit less på folk som klagar, hela tiden. på saker som är helt meningslösa, på saker som man inte ens själv orkat ägna en tanke åt. hur mycket energi lägger vi på att klaga?

jag brukar för det mesta försöka vara positiv, men.. vissa dagar är det lite värre, då man vill klaga på allt. folk tycker säkert man är pain in the ass när man har sånna dagar. men jag tycker att alla borde få ha en klagodag, för man kan ju inte vara postitiv och lycklig varje dag. isåfall kanske man får hjälp av ett lila piller.


men nu gott folk, så ska jag faktiskt klaga!

ni kanske tycker det är jobbigt, men jag ser det såhär: jag har rätt att klaga.

jag ska inte klaga på dumma människor, dumma tvprogram eller allmänt dålig musik. jag lovar.

om man följt min blogg på senaste tiden, så kan man nästan tro att det är en sjukdomsblogg.

i flera månader har min kropp varit sjuk, på ett eller annat vis. jag har aldrig känt mig riktigt frisk. det har alltid hänt nått som känt att 'fan, nu blir jag sjuk igen'.

igår mådde jag inge vidare, jag trodde att jag skulle bli sjuk på natten. jag frös, var förkyld och mådde dåligt. men det blev jag inte.

men jag är fortfarande förkyld och som imorse mådde jag ju illa.

och lite senare på dagen kom jag fram till att jag fått uvi.

som om inte förkylningen och att jag bara mår lite dåligt så måste jag ha det nu oxå.

nu kommer klagandet! varför får jag aldrig bli frisk? varför måste jag jämt ha något problem med min kropp?

jag har så himla ont i mina höfter, det har jag haft länge men nu knakar dom värre än vanligt och dom gör ont hela tiden.


nej, fyfan.

livet är inte lätt alla gånger.

är det inte problem med dumma människor

så är man sjuk hela tiden.

dräp mig.

nu ska jag försöka dricka hur mycket vatten som helst (jag dricker aldrig det, hemma).

jag ska ligga i soffan hela dagen/kvällen och kolla på film och sånt.

man ska försöka vara postitiv har jag lärt mig.

men alla gånger - så skiter man fullständigt i vad man lärt sig.


puss folket, hoppas ni inte är sjuka! annars, jag lider med er.



Av bfalk - 27 oktober 2008 12:24


hey ho, let's go!


jag har just kravlat mig upp från sängen, ätit mackor och så. men mår illa nu :/ det är inge vidare alltså.

idag måste jag ner på stan och handla lite saker, tror jag ska handla nån box hemmafruar oxå. men får se!

jaaa. helgen har varit helt okej, eller ja. typ.

i fredags satt jag och mamma hemma, käkade och drack vin! vi hoppade runt till as bra musik oxå! just innan 8 så kom brorsan, han skjutsade oss till dallan :) dom spelade backstreet boys på radion ner, hah. snacka om minnen, tillåmed brorsan kunde låten!

vi träffade örjan på dallan, micke's gamla dagisfröken, han är skit trevlig. sen så kom uffe! äntligen, har längtat efter den mannen. så vi pratade om lite saker.. och kramades.

drack massa goda drinkar, var med folket och sånt dårå.

jag blev boxerad hem kvart över ett, haha. aja, victor följde med iallafall. skrattade åt dumma människor i hans mobil, det var ganska fult.


lördagen vaknade vi halv 5! sjuuuukt. men jag har en bra förmåga att sova ganska bra.

victor åkte hem, jag och mamma beställde hem kebab och sen så latade vi mest. drack fan upp all dricka i lägenheten.

skulle ut oxå, men det orkade jag inte med. krogen är inte kul längre ;o fast, det beror ju på vilka man är med.. nästa gång tror jag allt att jag ska få med mig brorsan och gisse!

jag kollade på sex and the city filmen, som jag fortfarande inte förstår mig på.


igår var jag och mamma ute och gick, var på ica sen tvättade vi. eller jag, det var ju ett tag sen så jag ville vara snäll.

hade jätte ont i höfterna.. nu börjar jag tro att nått är fel. måste kolla upp det. nångång.

kollade på 'true blood', klassfesten och ariel inatt ^^ haha, as bra.


jarå, så var det med det.

förövrigt är jag ganska less på sundsvall nu, har pratat med mamma om att vi MÅSTE flytta. eller så gör jag det efter skolan. alla dumma människor verkar dras till mig. jag vill se nått nytt. jag vill träffa nya människor. jag vill bo i stockholm.


på återsèende pusspuss&kram

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards