Alla inlägg den 3 november 2012

Av bfalk - 3 november 2012 17:30

Jag skrev ju för några dagar sedan att mamma köpt teaterbiljetter och det är ikväll vi ska se den! Jag älskar ju teater så det här är så himla kul. Helst i Stockholm.. Allt blir så mycket bättre här på något vis :) Det är måånga kända ansikten med i den här pjäsen, det ska bli extra kul att få se Michael Jonsson, som spelade Lars-Åke i 'Tårka aldrig tårar utan handskar' som jag blev helt frälst i.



Tolv olika rum och nio pjäser. Liljevalchs och Stockholms stadsteater riktar en ny och samtida blick mot dramatikern, författaren, målaren och människan August Strindberg. Varje rum blir spelplats för scener ur Strindbergs pjäser som Första varningen, Moderskärlek, Oväder, Kamraterna med flera, utvalda och bearbetade av Mia Törnqvist.

Scenografen och regissören Ulla Kassius har skapat dramatiska rum för publiken att gå in i. Rum fyllda med skisser, autentiska foton, rättegångsprotokoll, brev, guld, målningar och rekvisita som på olika sätt anknyter till August Strindbergs liv och dramatik.

Av bfalk - 3 november 2012 08:00

 

Nuuuuu åker jag och mamma åter till Stockholm, dock bara några få dagar. MEN det är ju bättre än inget? Eller hur? 

Det ska bli mysigt att rå om min lilla mamma, vi kommer ha väldigt kul, det slår jag vad om!

Och imorgon kommer Micke och gör oss sällskap, så det blir "hela" la familia.


Det enda jag inte ser fram emot är ybussen.. Men om man vill från ett äckligt ställe till ett fint, ja, då får väll rumpan göra lite ont då innan man är framme :)

Puss.



Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards