Alla inlägg den 7 november 2012

Av bfalk - 7 november 2012 16:22

Ooooohhh fyfan, jag har inte varit sjuk på jätte länge men inatt ville jag tydligen bli det. På jobbet dessutom, man kände sig ännu mer yngklig när man inte ens var hemma i sin egna säng. 

Tackar gudarna att jag inte har lika ont i halsen iallafall, det är nog det värsta. Jag lyckades sova någon timme förut men känner mig helt mörbultat. Det var längesen jag var förkyld nu, jag hade glömt bort hur ovärt det är.. 


Förutom det så har det ju varit en bra morgon. Ja, Obama vann ju valet! Jag har nog läst varenda liten artikel om det där valet, i flera veckors tid. Jag har med spänning längtat till valet. Och jag fick som jag ville; den rätta mannen vann. Det är med en lättnads suck, precis som man har märkt bland amerikaner som blivit intervjuade: det är jubel och så men mest lättnad att inte den där jäkla Romney vann. Är han på riktigt? Seriöst? 

Jag förstår inte hur den människan kan komma så långt och att människor faktiskt gillar hans hemska surr om våldtäkter, aborter och om han skulle vinna skulle han skita i befolkningen som inte röstade på honom. Ja, ni hör ju.. 

Många säger "men det där är ju i USA, vad rör det oss?", mycket mina vänner. Det är nog dax för den som inte är insatt att bli det. Landet USA påverkar alla andra länder.

Jag hoppas Obama inte lovar för mycket, han var ju ute på hal is där ett tag och jag blev besviken på honom. Men att få vara president i 4 år till måste få han på rätt köl igen. Och han har ju så sjukt bra åsikter, han bryr sig verkligen om folket oavsett hudfärg, position i samhället, fattig eller rik. Han ser människan. Sånna gillar jag.


Nu ska jag snora vidare, jag vill ha min mamma här som torkar mitt snor. Men man kan inte få allt här i livet. 

Ikväll glor jag på det nya programmet 'Stalker', som går på 3an kl 21 ikväll. Lär vara intressant.


 

Welcome back.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards