Alla inlägg den 4 december 2010

Av bfalk - 4 december 2010 20:00

 

  • Drick mycket - vatten, vanlig dricka, nyponsoppa - bara du får i dig vätska!
  •  Ligg ner och gör inte kraftiga ansträngningar (jag fick för mig att bara bädda om sängen en gång jag var sjuk, skulle jag inte ha gjort..)
  • Använd värme "bomull" om du har öroninflammation. Det är något man kan ha till allting, värken försvinner lite och det känns bra. Sätt det mot örat och använd ett pannband så det sitter kvar.
  • Ha färdiglagat mat hemma, panpizza osv.
  • Läs, kolla på filmer, använd en bärbar dator om du inte kan sova.
  • Ha honung i té!
  • Ha alltid nässpray, halstabletter, näsdukar, alvedon i närheten. Just nu är hela min soffa fullproppad med det.
  • Var aldrig kall om fötterna - ha alltid dom under täcket eller ha på dig tjocksockar.
Av bfalk - 4 december 2010 15:15

När jag är sjuk äter jag inte, för jag inte kan.

Men idag har jag lyckats få i mig lite pirog, applåd till mig. Snart vill jag bli frisk så jag kan svulla som vanligt folk :)


(ni kommer väll fortfarande ihåg den där "listan" jag följer? så ni inte tror jag är knepp i skallen)

Av bfalk - 4 december 2010 14:00

   


Det värsta med att ha ont i örat är att jag inte kan lyssna på musik.

Av bfalk - 4 december 2010 10:45

Igår fick jag besök på kvällskvisten. Trots mina hemska sjukdomar så vågade han sig hit.

Och jag fick inte bara besök, jag fick dessutom rosor, ett gosedjur och hyrfilmer. Shit alltså. Det var längesen någon var såhär gullig mot mig.

Jag går runt med ett fånigt flin mest hela tiden.


 


Trots dessa söta saker så är jag inte bättre i sjukdomarna. Det gör ONT på riktigt i örat. Fick dessutom veta att jag fick den lägre dosen av medicin, jag måste ha skitstarka för att det överhuvudtaget ska försvinna.

JAja, hålla tummarna kan man väll göra ändå.


Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på film, inte många timmars sömn inatt.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards