Alla inlägg den 14 december 2010

Av bfalk - 14 december 2010 19:00

Mindre påhittiga och har samma fråga en gång till!


Idag har jag på mig svarta mjukisbyxor, en stor kofta i färgerna lila, svart,vit å grå samt tjocksockor. (no, no underwear, jag orkar inte med sånt).

Jag har även på mig ett ansikte som kan misstolkas som ett dött ting. Jag är högst levande! Tror jag iallafall..

Av bfalk - 14 december 2010 18:00

Idag kom det ett smycke till mitt öra (har just nu 6mm) och en ring ner i min brevlåda, jag är jätte nöjd!

Detta kommer från Tribe, en jätte bra affär som har allt ifrån piercinggrejer till tshirts! Dessutom så är det snabb leverans, like it!


     

Av bfalk - 14 december 2010 13:15

Det var faktiskt svårt att ta in, iallafall för mig.

En bil sprängs, en människa sprängs - en terrorist sprängs för att försöka ta livet av så många människor som möjligt.

Detta är något vi läser om dagligen, utan att orka bry oss egentligen. Det händer i Ryssland, England och Irak.


Men jag blev skakad - det hände här, i lilla Sverige, i huvudstaden, älskade Stockholm. Vi som levt så skyddat - här ska inget hända, här kan inget sådant hända. Och nu hände det. Klart människor blir helt uppspelta, är det så konstigt? Jag läser på facebook hur människor skriver att man ska tagga ner.

Varför tar vissa det så "lågmält"? Det är nu vi måste agera mer än någonsin, komma i gemenskap och bekämpa dessa brott. Minska invandringen, kolla upp människor och förhindra detta.


  Taimour Abdulwahab, 28, den misstänkte bombmannen.


Tyvärr har vi en riktig idiot till statsminister och nästan alla politiker borde bytas ut, de stoppar huvuden i sanden och menar på "att det här aldrig mer kommer hända".

Jag menar, det här är bara början. Tyvärr.

När det väl satt igång så kan det hända igen med största sannolikhet, jag säger inte att det ska hända om en timme, imorgon eller om en månad.

Tyvärr, tror jag att det lär ske.


Vi som levt så skyddade - hur ska vi nu klara oss?

Med både kropp och själ som är förvirrat, media som som vanligt skrämmer upp oss ännu mer, med människor som har tillgång till mer bomber, galningar som springer runt och gör det (i detta fall) för att en konstnär har avbildat en gud.

Det är helt sanslöst.

Jag blir galen.

Jag finner inga ord.


Varför finns det sådana människor, varför gör ni såhär?


 

Brevet som skickades.

För att läsa mer om "bombmannen", läs här.


Jag tror Sverige kommer bli ännu mer splittrat, SD kommer öka markant, muslimer kommer få ta skit.

Dax att göra något åt det här innan vi äter det här som vardagsmat, herr Reinfeldt. Nästa gång kanske någon dör, kanske flera. Vi kommer inte ha samma tur nästa gång.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards