Alla inlägg den 19 december 2010

Av bfalk - 19 december 2010 18:00

"Man ska inte ångra något" - det är nog en av mina kändaste repliker.

Att ångra innebär att en drös med energi går åt, det som har hänt har hänt, man kan inte snurra tillbaka tiden - hur gärna man än vill det.


Jag brukar inte ångra vad jag gör, alla gör vi något, som kanske kändes bra just då, pga grupptryck, för att vi bara ville - varför gå runt och ångra?


Dock, så finns det faktiskt en sak jag ångrar.

Jag mötte fel människa vid fel tidpunkt, jag sårade min mamma jätte mycket och skrämde livet ur henne.

Men den där blicken, hur man verkligen ser hur man sårat sin egna lilla mamma. Ja, det ska jag aldrig göra igen.

Jag tänker inte på det ofta, men jag ångrar det.

Tiden läker alla sår - visst gör den det, jag går inte runt och tänker på det här, nästan aldrig. Att slösa energi på att ångra något varje dag kan nog döda en, långsamt.


Men jag tror ändå vi människor alltid ångrar något, stort eller litet, allt eller nästan inget. Man kom ihåg vad vi ska lägga all dess energi vi har, är det verkligen värt det?

Av bfalk - 19 december 2010 13:15

 

I don’t wanna sleep with sophisticated ladies
I just wanna live in filth with some deadbeats

Av bfalk - 19 december 2010 11:16

Igår blev det pizzarestor kvar = jag vill ju naturligtvis äta det idag.

Dock vaknade jag klockan7 imorse av att jag trodde jag skulle dö.

Jag hade så fruktansvärt ont i halsen. Det var längesen det gjorde SÅ ont.


Eftersom man inte kan göra nått åt saken så får jag proppa i mig alvedon och bara "gilla läget".

Och äta pizza.

Nu ska jag bosätta mig i sängen och bara glo på film.


Igår kom pappa och Katarina, mina räddare i nöden. Jag fick nässpray eftersom jag knappt kunde andas, det var gott. Ett problem som försvann iallafall.


Nu är det Hot Fuzz som gäller!

Peeeäääjs!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards