Alla inlägg den 28 december 2011

Av bfalk - 28 december 2011 21:15

Jag har en mamma, en pappa, en bror, en låtsas "pappa", min fina mormor.


Jag bor tillsammans med mamma och Staffan, men delar även lägenhet med min bror. 

Jag, mamma och brorsan har alltid levt tillsammans, vår lilla familj. Det har format både mig och brorsan till väldigt bra människor, mamma har varit världens bästa mamma och är det fortfarande. Hon har lärt oss rätt och fel, att lägga energi på viktigare saker än att det är en tova i håret eller att en fotboll är borta.

Sedan nått år tillbaka så flyttade mamma ihop med Staffan. 

Jag och min bror står varandra väldigt nära, vi har en stark syskonrelation till varandra - folk vet oftast om vilka vi är, och hur knäppa vi är.. Jag är så glad att jag har just han som min bror. Synd att man inte kan brotta ner han bara.

Jag har min älskade mormor vid min sida, hon är den sötaste tanten ever. Hon svär, hon säger vad hon tycker och vägrar gå med sin rullator (hon ser gammal ut då säger hon, 90+..). Hon, morfar John och min moster (morfar och moster bor i himlen) har verkligen visat mig kärlek och stått vid min sida i ur och skur. 

Min pappa kom in i mitt liv för nått år sedan, det känns väldigt bra. Vi är rätt lika, han och jag. Både på gott och ont. Nu kan jag äntligen säga att jag har en mamma och en pappa. 

Mina föräldrar. 


Min lilla familj är bäst. Jag älskar er så.

 

Av bfalk - 28 december 2011 18:48

Åh, nu sitter man i den här fina fotöljen igen. Sjukt skönt. Har precis tryckt i mig en kycklingmacka med mangoraja, det stinker om mig nu.. Tur att min mage blev glad. 

Idag har jag hunnit jobba lite, shoppa upp massa pengar (det var jag värd..), hem och kika på lite Criminal Minds och sen åkte jag ner på stan igen. Då fixade jag om mina naglar, då det var några som gått sönder.

Blev som vanligt nöjd, Lina är så duktig! :) Men den här gången tog jag silvrigt glitter, tänkte att jag skulle vara extra fin på nyår.. Och nu syns som dessutom när jag ska vara svartklädd.


Nu ska jag glo på hockey, sen hoppa i säng då jag fick mitt sista pass för i år imorgon. Sedan är jag ledig en liten stund. 

Och roligare än såhär blir det inte, jag vet, jag är rätt tråkig just nu.


new.nails  

Av bfalk - 28 december 2011 11:00

Har ju totalt glömt bort att lägga upp en bild på den senaste tatueringen jag gjorde, den 13de december för att vara exakt. 

Jag vet att vissa inte kommer gilla den, men jag gör det. Jag vet att vissa säger att jag kommer ångra mig, men det kommer jag inte göra. Det är min kropp, mina val, mitt älskade lag, kolla bort om du inte gillar det. Att jag ens ska behöva försvara mig och min kropp, men det är ju inte första gången direkt..

Jag är sjukt nöjd över den, min finaste och den mest betydelsefulla tatuering hittills! Nu är den snart läkt oxå (ser inte alls ut som på bilden, då den var precis klar + blodig).



Den sitter på höger vad. Jag totalt älskar den! Även denna gång var det Håcke som gjorde den, på Sundsvalls Tattoo. Hade jätte kul där, precis vad jag behövde efter en riktig skitdag på sjukhuset.  

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards