Alla inlägg den 31 december 2011

Av bfalk - 31 december 2011 17:30

De som känner mig vet att jag älskar att festa, och självaste nyårsafton är nog den bästa dagen att verkligen festa på! Ikväll blir det middag med fina vänner, fira in nya året med skumpa och dansa mig less med brorsan!

Jag tror det kommer bli en bra kväll och natt :)


Så, gott nytt år alla fina människor! Så syns vi nästa år, då jag troligtvis fortsätter skriva i min dum-blogg.


        

jag och brorsan förra nyårsafton.

Av bfalk - 31 december 2011 12:30

Här kommer min egna lilla årskrönika av 2011. 


Januari. 

  • Det nya året började med party, firade in det nya året med brorsan, Lena och några av hans kompisar. Första året jag var på krogen oxå, det har aldrig varit så grymt som då. Hade sjuuukt kul!
  • Gullgubben Per Oscarsson dog tragist i en brand.
  • Jobbade och varvade med fest+bakishet.
  • Blev smittad med världens värsta halsfluss, av min vän Hilda.
  • Var på Råckståck, tvådagars festival. Såg Crashdiët, Imperial State Electric, Bullet, Kristet Utseende. Hängde med Crashdiët oxå.
 
Februari.
  • Det var 25 år sedan Olof Palme mördades. 
  • Fick biljetter till Linkin Park och grät av lycka.
  • Fortsätter festa på ljuva Södermalm.
  • AIK fyllde 120 år.
  • Träffade Dregen!!! (Såg även Märvel och träffade Robert Eriksson, fd. bandmedlem i The Hellacopters)
  • Såg AIK gästa Timrå med pappa (bönderna åkte på däng, såklart).
 
Mars.
  • Lekte med militärer i stan, sköt med vapen och var full å gla.
  • Började slåss på krogen (hardcore), vilket fick min näsa att se rött - blodet sprutade.
  • Såg Sator med brorsan, träffade även sångaren Kent efter konserten.
  • Var på maskerad dagen efter, hade efterfestat så sjukt länge + inte ätit nått = ja, visst passade jag in på maskeraden..
  • AIK blev historiska då de slog ut mästarna HV71 med 4-0 i matcher, efter att ha legat i allsvenskan huuur länge som helst!
  • Såg Mustasch - fick även träffa hela bandet på efterfesten och Martin från Lillasyster/LOK.
  • Klippte av mig håret och skrev in AIK i håret.
  • Jag tatuerade in Backyard Babies döskallarna på bakbenen, samt fingret.
 
April.
  • AIK hade sin första match i Allsvenskan, käkade kräftor med mamma och var nervös.
  • En inte så nära vän ställde upp för mig när jag verkligen behövde det, för evigt tacksam!
  • Såg DiLeva.
  • Blev barnarbetare och fick hjälpa mamma att städa på altanen..
  • Jag såg Royal Republic (träffade dom efter konserten)
  • Dagen efter såg jag Danko Jones (basisten kom fram till mig och Jessica under konserten och gav oss hans plektrum, SÅÅÅ AWSOME!!)
  • Firade in påsken med la'familia (grillmat, fotboll, alkohol).
 
Maj.
  • Ungefär här insåg jag hur dum i huvet min jäkla granne var.
  • Och sen gjorde jag inte så mycket mer än att se hur våren kom till stan, shoppa, jobba djävulen och festa lite 
Juni.
  • Var på det finaste bröllopet och firade kärleken mellan Kim och Tomas.
  • Dagen efter, svinäckligtbakis, åker jag och mamma till Stockholm.
  • Ser AIK-Malmö, Black Army firade 30 år (Gnaget vinner)
  • Får se älskade Linkin Park i globen!!!!!! Hjärtahjärtahjärta.
  • Åker tillbaka till Stockholm några få dagar senare med mamma och Staffan.
  • Ser Flogging Molly på Gröna Lund, i spöregn.
  • Dagen efter får jag se Foo Fighters på stadion.
  • Utvecklade min kärlek till rosévin.
 
Juli.
  • Såg på the big 4, dock live på tven.. Undrade vad fan jag gjorde hemma och inte var där, på riktigt.
  • Gatufesten här i stan började; festade i en vecka, min mage pajade men hade så sjukt kul! Hängde med vänner och brorsans militärer, såg Daniel Adams-Ray, Hardcore Superstar och Bullet.
  • Njöt av sommaren. 
     
Augusti.
  • Teteh Bangura lämnade AIK (jag blev ledsen)
  • Min dator pajade, jag fick givetvis storpanik och köpte en ny fort som fan
  • Jag jobbade väldigt mycket natt och var jätte tråkig
  • Var allmänt besatt av Dregen, även denna månad.
  • Jobbade lite till.
  • Fick karateeehfylla, samt världens läskigaste sår, på samma kväll. Av vadå? Klackedojjerna såklart!
 
September.
  • Jag fyllde 22 ljuva år. Firade med paket, middag och en vild utgång.
  • Började hata mina grannar ännu mer.
  • Fick veta att jag vunnit en konsert till Royal Republic i Stockholm. Packade min väska, tog med mig Jessica och så drog vi dit! Fick träffa killarna innan konserten, bjöds på en underbar konsert och sedan festade i huvudstaden! 
 
Oktober.
  • Förundrades över att det svenska folket (läs: männen) anser att kvinnan inte har rätt till vilket jobb som helst.
  • Hat är för ett litet ord för att beskriva vad jag tyckte om mina grannar, jag började bli tokig på riktigt.
  • Såg Corroded.
  • Älskade Kenny Pavey spelade sin sista match i AIKtröjan.. 
  • AIK vann silver i fotboll.
  • Beställde biljett till LMFAO - längtar som en gnu!
  • Firade in Halloween ordentligt - klädde ut mig till zombie och festade med dom bästa! 
November.
  • Blev förälskad i 'Hot Rod'.
  • Kluddade på kroppen, tatuerade in en text som jag är sjukt nöjd över.
  • Festade lite och jobbade mest hela tiden.
  • Skaffade mig löshår, väldigt konstigt gjort av mig då jag hatar hår..
 
   
 December.
  • Jag har jobbat ungefär hela december.
  • Tatuerade in AIK märket, samt råttan på min vad.
  • Jag såg Motörhead.
  • Hade en jätte mysig jul, och fick kung julklappar!
Jag har haft ett bra år, även fast jag mest jobbat de senaste månaderna. Vilket har sina för-och nackdelar, såklart! Jag har fått träffat min största idol och sett väldigt bra konserter, här hemma och i Stockholm.
Jag längtar till nästa år redan; konserter,sommaren, fest med mina vänner.. 
Tror det kommer bli ett bra år helt enkelt :)
 

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards