Alla inlägg den 6 december 2011

Av bfalk - 6 december 2011 20:45

Oj, det är lite svårt det här.. 

Det finns säkert jätte många minnen inprintade i mitt lilla huvud. 

Men ja, jag tar ett då. 

När jag var jätte liten så fick jag en leksaks spis av min morsa. Där lekte jag jämt med mina vänner; vi lagade självklart goda låtsas rätter. 

Men en dag så kom jag ju på att det var låtsas, och det var ju inte lika kul då. Så jag gjorde riktig mat på den där låtsas spisen, jag lyckades väll på nått sätt att rota fram nått som låg långt nere i skafferiet och så började jag göra värsta röran där inne i vardagsrummet där spisen var.. 


Kaoset var ett faktum.

Jag gjorde ofta sånt där, så det blev kaos mest överallt.


 

Brorsan och jag, ser lika smarta ut då som nu :)   

Av bfalk - 6 december 2011 16:15

"12 Extremely Disappointing Facts About Popular Music"


Så lyder rubriken över en sida jag just hittade. 

Det är fakta om populär musik, och det är inte kul.. Hur fan kan sån skitmusikjävlafan sälja mer än RIKTIG musik som fanns förut? Som faktiskt är bra och betyder något?

Det är en konstig värld vi lever i. Jag blir bara mer och mer fundersam.

Det är synd, det finns inte mycket riktig musik nuförtiden, något som verkligen betyder något; något som inte är påhittat av några bossar på ett skivbolag. Jag tycker det är riktigt synd, men det verkar ju trots allt gå hem. 

Unga människor idag behöver ingen tilltro till musiken, man kan spela skit och det är ändå bra i deras öron.

Och spelas det 'riktig' musik, med riktiga musiker som faktiskt kan sjunga och spela instrument; ja, då går det inte alls hem. 


Jag vet inte om det är här är "number one" att skriva om, men jag tycker det är så tråkigt på något sätt. 

När all riktig vettig musik är borta, och det endast finns Glee och Justin Bieber kopior kvar i världen. Ja, då vill jag inte riktigt finnas till tror jag. 

Har människor blivit så dumma, att de inte ens behöver bra musik längre..?


Klicka på rubriken där uppe för att läsa hela listan, och bli mållös du med.

Av bfalk - 6 december 2011 12:30

Igår hängde jag med min vän Jessica. Jag gjorde av med massa pengar på julklappar och lite grejs till mig, men så ska det vara antar jag. När vi skulle knata hemåt kom jag på den extrema bra idén att jag skulle käka hos henne och Alex, så så gjorde vi :)

Åt jätte gott, snackade skit, kollade på film och skrattade åt roliga klipp på youtuben.. Som det ska vara!

Jag gick hem i snöfall, och höll på halka x antal gånger. Halkan är nog ändå värst, man går som att man skulle ha en pinne i rompan.

Hade en mycket trevlig dag och kväll helt enkelt!


   


Idag skulle vi åka till Dollarstore men min kropp vill annat. Kände på en gång den extrema smärtan och när man levt såhär ett tag så vet man att man måste vara sängliggandes/inte göra något. Jag blir så less, men det gör så ont. Fan oxå. 

Snart ska jag bädda ner mig igen, och försöka sova lite. Att inte bli deppig är ju inte det lättaste måste jag säga. Jäkla skitkropp, jag gillar inte dig.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards