Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av bfalk - 22 oktober 2012 23:45

Men nu tror jag väll! Det är för det första 7 dödssynder. Och menas det här med att jag har gjort några av dessa synder? Jag fattar inte?

  • Högmod
  • Girighet
  • Avund
  • Frosseri
  • Vrede
  • Lättja

Det känns som jag är i skolan igen och ska läsa bibeln. 

Något jag inte tänker göra. 

Ni kan ju gissa på vilken dödssynd som passar in på mig..

Eller nej, skit i det!


Har man dödssyndat om man frossat i sig för mycket chips, JD och andra fula grejer...?

 

Av bfalk - 22 oktober 2012 16:06

Idag har jag spenderat min tid på vårdcentralen. Först en sömnlös natt sedan sitta och vänta och vänta och vänta lite tills det var min tid att få besöka doktorn. Han var föresten ingen farbror, han var väldigt ung och snäll (förutom att han inte sjukskrev mig.. wääääh). 

Varför var jag där då? Jo, jag och min kropp bestämde sig att göra illa sig i lördagsnatt. Jag vet inte riktigt hur det gick till (GOD DAMN YOU ALKOHOL!) men jag gjorde illa min nacke iallafall, riktigt rejält. 

Mitt huvud ville sprängas igår och idag var det ännu värre så jag var tvungen att ringa till vc, där damen i telefonen skrämde upp mig rejält med att säga att jag måste nog röntgas, kanske har whiplash skador osv.. 

Tur i oturen verkar det inte vara så farligt, mer än att det gör cpjäklaont. Jag fick meducin och en salva som jag ska använda i 2 veckor, så hoppas jag att det snällt försvinner efter det. 


Jag kände hur nära jag var att börja grina flera gånger, när jag har såhär ont i kroppen så bryts jag så lätt ner. Tur att man är människa och håller allt inne. 

Jag brukar vara väldigt opratsam när jag mår som en räka, men det verkade inte folk notera idag. Först var det en gubbe som surra öronen av mig i väntrummet, jag fick tillochmed säga åt han när han började ställa för personliga frågor (om jag hade pojkvän och sånt?!), sedan började en gubbe prata med mig på apoteket, sedan sprang en kille mot mig och ville sälja mig något. Men toppen på själva kakan var när jag gick in på ica och skulle hämta lite paket jag fått; först säger hon med en bitchig ton "du vet väll att ditt leg har gått ut?!?!?!" NEJ DET HADE JAG INGEN ANING OM. Men om jag får köpa alkohol och gå in på krogen borde jag ju rimligtvis få hämta ut lite paket. Det var inte nog med bitchigheten där, sedan påpekade hon ungefär 10 gånger att jag inte får skriva Bella på mina paket utan måste skriva namnet på leget. Under alla år jag har beställt paket är det INGEN som påpekat detta, de ser ju för tusan på datorn att allt stämmer ändå. Jäkla skitkärring. Kände hur tårarna kom emot mig och hur jag ville skrika på henne. Jag verkade ha riktigt med skinn på näsan idag då jag sa åt henne också. 

Jag tar då ingen skit när jag mår som en räka, sådetså.


Nu och de kommande dagarna ska jag ligga i sängen och tycka synd om mig själv, jag är ju typ handikappad då jag knappt kan ta på mig kläder. 


Trots allt det här hade jag förjävla kul i lördags med mina vänner!! Om jag ändå kunde komma ihåg nått om konserten.. ;) Det var röj iallafall!

Det där med att ta det lugnt verkar inte ha följt med i handboken om mitt liv. But someone's got to do it!


Ikväll ska jag se sista delen av 'Tårka aldrig tårar utan handskar' som går på 1an. Kanske jag får ur mig lite av grinigheten jag kände förut.


   Jag drack finvin i lördags och jag och Jessica förlovade oss (igen). Synd att vi hade för feta fingrar för våra ätbara ringar :)


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards