Alla inlägg den 27 oktober 2012

Av bfalk - 27 oktober 2012 20:53

Fick precis veta att mamma beställt teaterbiljetter, tills när vi ska åka ner till Stockholm om några dagar. Gu, så trevligt!! 

Strindberg, mah darling!


FÖRSTA VARNINGEN...

Av bfalk - 27 oktober 2012 16:54

Jag har fått nya grannar. Grannar med barn. Det måste vara mitt öde att få ha små skrikande barn som grannar. Jag gillar barn, på avstånd. Att jobba med dom. Men att ha dom som grannar.. FAN vad de låter och lever om! Jag klarar inte detta. Att det dessutom är mer än ett barn gör ju hela saken mycket bättre..

Idag valde man dessutom att spela Gangnam Style VÄLDIGT VÄLDIGT högt. Med dansade barn och ett stycke pappa. Det verkar som den låten går hem hos barn. Och väldigt onyktra människor. Att lyssna på den när man är nykter därimot - är ett litet helvete. Om dom slår på den en gång till sådär högt så ska barnen få höra vad riktig musik är, jag har ju köpt en ny bas och högtalar för bövölen :)

Och på tal om grannar.. Kära älskade äckliga grannar.. Det är nån sorts hund här, from hell, såklart, som skäller HELA tiden. Det verkar också förfölja mig. Skällande hundar. Drömde för ett tag sedan att jag sköt massa hundar här som skäller. Undra vad det betyder..


Nu sitter jag här under mina filtar, det är så jädrans kallt. Har druckit té och precis pratat med brorsan, han kommer hem till veckan och då ska vi göra syskongrejer. "Vad nu tusan syskon gör? Vet du det?"


Det gick förövrigt bra att jobba men hade ganska jobbig smärta i nacken. Efter jobbet gick jag en promenad, det var ett tag sen nu. Det var skönt med frisk luft men med gympadojjer och snö under skorna gör det lite svårt - jag är lite rädd att ramla nu faktiskt. Sicken tur att man varken har vinterskor eller tjockjacka.. Välförberedd, jajjemen..

Nu ska jag käka lite pannkaka, tjoflöjt!


           

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards