Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av bfalk - 25 oktober 2012 21:26

En gång var vår sommar
en evighet lång.
Vi strövade i soldagar
utan slut en gång.
Vi sjönk i gröna doftande
djup utan grund
och kände ingen ängslan 
för kvällningens stund.


Vart gick sen vår evighet?
Hur glömde vi bort
dess heliga hemlighet?
Vår dag blev för kort.
Vi strävar i kramp,
vi formar i strid
ett verk, som skall bli evigt -
och dess väsen är tid.


Men än faller tidlösa
stänk i vår famn
en stund då vi är borta
från mål och namn,
då solen faller tyst
över ensliga strån
och all vår strävan syns oss
som en lek och ett lån.


Då anar vi det villkor
vi en gång fick:
att brinna i det levandes
ögonblick,
och glömmer det timliga,
som varar och består
för den skapande sekunden,
som mått aldrig når.

 

Karin Boye

Av bfalk - 25 oktober 2012 17:32

Efter lite muskelsalva på nacken kan jag nu stolt säga att jag tagit bort löshåret alldeles själv - igen!! Blir nästan stolt att jag klarar av sånt där, det tar då på nerverna. Jag fattar inte hur jag lyckades egentligen då jag mår piss, skit och allmänt äckligt idag (lyckades inte ta mig på jobbet, när jag skulle gå så valde jag att kaskadkräkas istället, hjärnskakning någon?!), men jag vet inte om det var för att jag gav mig fan på det -löshår är så äckligt när det riktiga håret börjar växa- eller om håret var snällt med mig.. Jag brukar tänka så: som nu, när jag inte mår så bra, så kanske håret var snällt och valde att göra det lätt för mig. 

Det är bra att tänka så. Allt går så mycket lättare.


Eftersom håret nu är borta kan jag ju stoltsera med världens bästa hår; det tål allt och det växer som (o)gräs. Vad skall jag göra nästa gång?! Den som lever får se.

Jag hoppas inte det här kysser mig i rumpan och jag får jätte ont. Då skulle jag ju bli väldigt arg. 

Nu ska jag äta mamma's matlåda och glo på SOA. Imorgon kommer hon med världens godaste soppa och julmust till mig, tack kära älskade mor för att du finns. 


Jag kanske ska tänka ännu positivare tankar nu, då jag ska försöka ge mig på jobb igen i helgen. "Snälla rara kropp, var god".

Ikväll har AIK två matcher, för övrigt. "Snälla gode AIK gud, du vet vad du ska göra."


 

Styrde upp lite Edward Sissorhands feeling på håret tydligen.

Av bfalk - 25 oktober 2012 14:00

FYFAN vad bra han är, jag blir mer och mer imponerad av den här mannen. 

Och jag är så jäkla djävulskt glad att jag fått se han live!!


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards