Direktlänk till inlägg 29 november 2012

En fullspäckad torsdag, indeed.

Av bfalk - 29 november 2012 18:43

Den som har orkat klicka sig in på min blogg under dagen kunde ju säkert se inlägget om att jag skulle iväg och tatuera mig igen. 

Det var inte längesen sen jag gjorde porträttet men han hade en tid för mig på en gång, så det var ju bara att tuta och köra.

Imorse gjorde jag om mina tatueringar som jag redan hade på underarmarna; 12 stycken stjärnor på varje arm, varav 6 är i färg. Jag har inte alls känt mig nöjd över armarna, jag har helst inte ens viljat kolla på dom för dom 6 första jag gjorde var verkliiiigeeeeennn dåliga. Fattar inte hur jag tänkte där. Nåja. Man kan ju inte ångra det, dom sitter ju där dom sitter.

Eftersom jag inte var nöjd ville jag ju göra något åt det och min tatuerare frågade om jag inte ville ha rosor, efter timmar av letande efter de perfekta rosorna som passade mig perfekt (vissa rosor ser så himla tillgjorda ut). Sedan var det det andra problemet - hur tusan ska de sitta när det inte finns så mycket yta på armarna?


Efter några minuters diskussion så tog jag beslutet att göra dom mitt i smeten. Jag fattade inte hur karln skulle lyckas med det men när han satte igång och det började ta form så såg jag hur himla bra det blev, istället för att dölja stjärnorna så gjorde man dom som ett med rosorna. Han fyllde även konturerna och gjorde de mer raka. 

Jag har alltid velat skriva mamma någonstans på kroppen, och här hade jag ju det perfekta tillfället att skriva det. Jag har det skrivit på vänster arm, där porträttet med mormor och morfar även sitter. Det är min familj arm så att säga.

Jag blev så himla nöjd med resultatet, nu är jag ÄNTLIGEN nöjd och stolt över mina underarmar som jag avskytt en sån lång tid. Och glad är jag att det är gjort, för fan vad det inte var skönt. Jag fattar inte hur jag ska ligga och sova sedan, antagligen som en räka.


                     


När det var klart så kom mamma och hämtade upp mig och vi åkte ut till Birsta för att shoppa massa saker till lägenheten min. Innan vi gick in på första affären så var jag ju tvungen att visa mamma vad det stod på armen. Eftersom det var plast över så såg hon knappt, hon kollade mest på rosen tills jag pekade "vad står det här då?", och så började hon gråta, haha. Lillamamma. Hon blev så jädrans glad, jag var tvungen att krama om henne och säga att det ska ju stå så där. Det var meningen.

Glad över hennes glädjetårar så shoppade vi loss; jag köpte mig blombräder, ljus, termometer, lampa,julgrejer och mat. Vi var även på minneslunden en sväng och tände ljus till våra nära och kära som gått bort, vi hängde upp hjärtan i en stor gran också, fast man inte får det.. Oooohhh. Var och sa hej till min gammelmormor, vi har båda samma namn som henne i mellannamn, det är lite häftigt när man tänker på det.

När jag kom hem så skulle jag ju få upp dom där blombräderna.. Det var ju fan inte det lättaste. Och skruvarna sitter inte riktigt i brädan, men förhoppningsvis räcker det med att dom sitter som sten i väggen. Nu är det mycket finare här hemma vid fönstren!

Nu ska jag försöka orka mig på att städa undan kaoset, diska och ställa ut jultomtar.. Och glo på mördare på Criminal Minds såklart.

    

       

      



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards