Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Sverige skakat - frågan är nu om det är något vi får vänja oss vid?

Av bfalk - 14 december 2010 13:15

Det var faktiskt svårt att ta in, iallafall för mig.

En bil sprängs, en människa sprängs - en terrorist sprängs för att försöka ta livet av så många människor som möjligt.

Detta är något vi läser om dagligen, utan att orka bry oss egentligen. Det händer i Ryssland, England och Irak.


Men jag blev skakad - det hände här, i lilla Sverige, i huvudstaden, älskade Stockholm. Vi som levt så skyddat - här ska inget hända, här kan inget sådant hända. Och nu hände det. Klart människor blir helt uppspelta, är det så konstigt? Jag läser på facebook hur människor skriver att man ska tagga ner.

Varför tar vissa det så "lågmält"? Det är nu vi måste agera mer än någonsin, komma i gemenskap och bekämpa dessa brott. Minska invandringen, kolla upp människor och förhindra detta.


  Taimour Abdulwahab, 28, den misstänkte bombmannen.


Tyvärr har vi en riktig idiot till statsminister och nästan alla politiker borde bytas ut, de stoppar huvuden i sanden och menar på "att det här aldrig mer kommer hända".

Jag menar, det här är bara början. Tyvärr.

När det väl satt igång så kan det hända igen med största sannolikhet, jag säger inte att det ska hända om en timme, imorgon eller om en månad.

Tyvärr, tror jag att det lär ske.


Vi som levt så skyddade - hur ska vi nu klara oss?

Med både kropp och själ som är förvirrat, media som som vanligt skrämmer upp oss ännu mer, med människor som har tillgång till mer bomber, galningar som springer runt och gör det (i detta fall) för att en konstnär har avbildat en gud.

Det är helt sanslöst.

Jag blir galen.

Jag finner inga ord.


Varför finns det sådana människor, varför gör ni såhär?


 

Brevet som skickades.

För att läsa mer om "bombmannen", läs här.


Jag tror Sverige kommer bli ännu mer splittrat, SD kommer öka markant, muslimer kommer få ta skit.

Dax att göra något åt det här innan vi äter det här som vardagsmat, herr Reinfeldt. Nästa gång kanske någon dör, kanske flera. Vi kommer inte ha samma tur nästa gång.

 
 
Danne

Danne

14 december 2010 14:08

Bra skrivet!
Intressant att läsa hur andra ser på de som hänt.
Tror också att de här bara är början tyvärr. Ja var inte alls förvånad när ja hörde om nyheten. Mer förvånad att de inte hänt tidigare.
Skriver lite om de på min blogg också.
Till skillnad från dig så lägger ja ingen skuld på Reinfeldt. Vad skulle han kunna gjort tidigare?
De är Sossarna som skapat den invandringspolitik Sverige har, redan på 60-70-talet, och på 80-90-talet började den stora invandrigen från de mellanöstern.
SD kommer att växa så länge inget annat parti vågar ha en invandringspolitik som är granskande och sann. Alla väljer att blunda, eller vända på siffror och hitta bortförklaringar.
Blir intressant att höra vad som kommer att sägas framöver nu. Vad man än säger så kommer de ge ett försvar till de som hänt, och de vill dom ju inte.
SD gör nog bäst i att bara sitta tysta. De dom pratat om händer ju och de är de ingen som missar.

http://danneking.bloggplatsen.se

 
sabina

sabina

14 december 2010 15:49

Helt sjukt, jag ha inte kollat så nära på de här för jag har helt enkelt inte vågat. Man blir skärrad, och nu sitter man bara och väntar på att de ska hända igen, och igen.. Det som han sa "Till sverige och svenska folket". Det kommer finnas personer som tycker han har gjort rätt, dom äldre som är fast i sin trångsynthetm och de yngre som kommer fastna i ett grupptryck. Det kommer att bli värre, men när?

http://ochrasy.bloggplatsen.se

 
jessica

jessica

14 december 2010 17:16

Bra skrivet!

http://jasshole.blogg.se

 
Madde

Madde

15 december 2010 14:12

Jag håller med föregående skrivare, det är väldigt intressant och se vad andra skriver om detta som har hänt.

Jag tycker det är riktigt skrämmande och kan inte alls förstå de som säger att man inte ska vara rädd. Klart som fan man ska vara rädd, man vet ju inte när och vart de slår till nästa gång, bara att det kommer att ske.

Jag tycker däremot inte att vi ska minska invandringen eftersom det faktiskt finns människor som behöver vår hjälp.

Tycker dock att det känns ganska så betryggande att vi har de bästa av FBI som kollar upp saken åt oss. De kanske inte kan göra så mycket men de kan åtminstone förvarna oss om någonting skulle hända.

Vill inte att SD ska växa men är samtidigt medveten om att detta kommer att ske nu eftersom allmänheten inte vill ha fler bombningar av det här slaget.

Läs gärna mer om mina funderingar kring detta på min blogg. Kommentera gärna :)

http://ayanna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards