Alla inlägg den 5 november 2009

Av bfalk - 5 november 2009 20:15

Jag älskar mitt svarta smink, det där sotiga som gör att ögonen sticker ut ännu mer. Och det är sjukt lätt att göra, när jag gör det fort brukar det gå på ca 5 minuter. Och allt du behöver är kajal, svart ögonskugga och mascara. Ibland brukar jag skippa mascaran för det är minst lika fint utan!

Såhär gör jag:

Dra med kajalen både över och under ögat, det gör inget om det blir fult eller ojämt för du ska endå sudda ut det med ett finger. Sedan tar du bara en mörk ögonskugga för att kajalen ska sitta bättre, sudda ut och fixa till. Sedan på med mascaran! Hur lätt som helst. Det här är min absoluta bästa sminkning, jag gör det alldeles för ofta kanske men vad gör det. När man fastnat med nått snyggt ska man hålla sig till det tycker jag! Glad

Man kan bestämma själv hur mörkt det ska bli, på dessa två ögonbilder har jag inte så himla mörkt. Antagligen för att jag inte orkade ta på mig mer smink, haha.

Jag älskar looken av att det ser slarvigt ut, både på smink och hårfrisyrer. Om allt ser perfekt ut så tycker jag inte ens att det är fint om jag ska vara ärlig.

En annan rolig sminkning som jag gör då och då är att göra ena sidan av ögonlocket svart och ena vitgrå, det blir en bra skiftning och ser bra ut. Fast ta inte supervitt, det ser konstigt ut då!

Jag älskar att exprimentera med smink, ta olika färger både i ansiktet och på ögonen för att se vad som matchar just mig. Ett bra tips är att om du vill exprimentera så gör det en dag då du är ledig och inte ska göra något speciellt, var beredd på att du kanske måste tvätta bort det och börja om!

   

Ögonen ser lite knäppa ut, sorry!

Av bfalk - 5 november 2009 15:33

  

Klickade nyss hem det här samt en julklapp. Redan? Ja, jag såg den och så tog jag den, helt enkelt. Jag har letat efter en sån där brun tröja jätte länge, har nämligen blivit inspirerad av en viss rocker Oskyldig I tre hela veckor måste jag vänta innan det här kommer till mig, men den som väntar på något gott..

Av bfalk - 5 november 2009 14:00

Varför kallar man bloggare för kändisar? Varför gör man sig besväret att tro att man jagar, knäpper kort på kändisar? Varför har man en bloggare som idol? Jag fattar inte. Kändisar för mig är de där stora skådisarna, modellerna och sångarna i stora Hollywood, New York och England. Inte i lilla Sverige och inte helst en bloggare!

Ja, jag har fattat att man kan bli stor genom att skriva en blogg. Att driva, skriva om mode eller skvaller. Ja, jag fattar det. Men att sedan gå runt och säga att man är känd är väll att gå lite för långt.. Då är jag oxå känd, folk känner ju igen mig på stan.

Hela 'kändisgrejen' har gått alldeles för långt tycker jag. Nu är man en 'kändis' om man är med i grannfejden, om man har sex på tv inför miljoner eller om man sjunger en sång falskt - eller har en blogg. Jag kommer inte på många jag skulle kalla kändisar här i Sverige, men kanske talanger. Och man har ingen talang för att man kan skriva några ord, meningar i en blogg. För vad skriver dom egentligen? Sånt som gör folk upprörda, blir glada av eller bara läser för skojsskull. Precis som vilken blogg som helst! Jag har endast ungefär 40st/om dagen som läser, men jag är glad endå! Ni finner ju något intressant här trots allt. Och jag skriver från hjärtat, är mig själv och står för vad jag tycker. Men jag tycker inte att alla bloggar är så.. Det kanske är alldeles för stort hela fenomenet?

Men vad jag försöker få sagt är att även om jag har två besökare eller tvåtusen så skulle jag aldrig kalla mig kändis genom en blogg jag har. Det är nästan tragiskt vad folk kan göra, skriva eller gå ut med för att få en nypa ljus i sitt ansikte och kalla sig 'the shit'.

Och jag antar att det bara kommer bli värre.

Av bfalk - 5 november 2009 13:13

Jag vaknade av att morsan kom hem idag, vid elva tiden. Gick upp utan att tänka på foten, men till min stora förvåning så gick det hyffsat att gå idag men all ondhet kom tillbaka lite senare idag. Till min stora fasa så såg jag att den första snön har kommit, eller rättare sagt; slask. Jag vill inte. Jag vill inte. Så är det bara. Visst att snön gör det lite ljusare om dagen, men hur kul är det att hålla på klä på sig tjockjackan och sånt hela tiden och ge sig ut i en snöstorm på morgonen? Jag ser inte fram emot denna vinter, jag vet inte alls varför jag känner såhär. Jag gillar inte alls mörker, jag vill inte bli en deppmänniska. Om jag styrde över vädret skulle det vara snö på julafton och en vecka framåt, sen fick det vara nog! Jag längtar till jul måste jag erkänna, att handla paket, pynta och klä julgranen. Det älskar jag!

Ja, det är synd att man inte kan påverka vädret. Men ni som säger att ni älskar snö och längtar efter den: kommer ni verkligen säga så när det är mars oxå? Flört

  

*

Jag vet inte alls vad jag ska göra idag eftersom min fot spelade mig ett spratt idag. Jag kan inte vara upp och gå så mycket eftersom även min höft gör ont eftersom jag står/går konstigt. Jag hoppas verkligen det är borta tills imorn för jag och morsan ska ha tjejkväll samt fira smguldet igen! Man kan aldrig fira för mycket.. På lördag är det svenska cupen final, gissa vilket lag AIK möter? JOO, Göteborg aka. Sillstryp. Haha, kommer bli en riktig fajtmatch igen alltså. Fast denna gång på Råsunda. Men.. Kan de ta två dubbla segrar? Jag hoppas verkligen!

Jag vet inte riktigt mer vad jag ska berätta alltså, det finns inte så mycket som händer här. I lilla Sundsvall, i min lilla lägenhet. Men jag mår gott endå!


PUSS!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards