Alla inlägg den 21 november 2009

Av bfalk - 21 november 2009 20:45

Idag såg jag ett program som handlade om drömmar, det var jätte intressant hur dom förklarade att drömmar och att 'verkligheten' håller ihop. Att minnet av det man gjort under dagen återspeglar sig i drömmarna när man sover.

Jag fick även veta att 50% av befolkningen kan lägga sig ner i sängen och bestämma sig för vad man ska drömma, det kan faktiskt jag. Men oftast så drömmer jag det i början, när jag sover djupt så kan jag inte styra vad som sker. Kan du?

Sånna här program får verkligen hjärnan att sätta igång att arbeta.

Inatt drömde jag något som jag oftar drömmer, gång på gång. Jag drömmer om en person som stått mig nära, men personen vill inte lämna mig i drömmarna. Jag vaknar ofta arg och ilsken eftersom jag inte vill ha något med personen att göra och att x dyker upp i mina drömmar, där jag inte kan styra över vad som händer så blir jag mer arg.

Fast man kanske inte ska lägga så mycket energi på vad man drömmer?

I programmet så sa dom att man under halva dagen går runt (medvetet eller omedvetet) och tänker på drömmarna man haft under natten. Jag har äran (?) att alltid komma ihåg vad jag drömmer.

Så både på gott och ont så kommer jag ihåg den där speciella drömmen, den som var så härlig att jag inte ville vakna fast även den där hemska som jag ville bort ifrån.


Jag förstår inte hur man kan drömma samma sak varje natt. Eller om samma person.

Nu blev nog det här väldigt luddigt, men jag hoppas ni förstod vad jag menade.

Jag tycker att drömmar är något speciellt, helst dom där bra drömmarna som man kan gå runt och tänka på i en hel dag. Jag tror att det är väldigt bra att drömma, även fast det inte är så roligt varje gång.. 

 

Brukar ni drömma om något speciellt, eller kommer ni helt enkelt inte ihåg att ni ens har drömt?

Av bfalk - 21 november 2009 18:47

Kan man ha det? Isåfall har jag nog det. Jag tänkte och tänkte och kom fram till att jag inte skrivit en enda rad i bloggen idag! Helt otroligt.

Jag skäms, eftersom ibland kan det ploppa upp 5 inlägg per dag. Men jag har ju jobbet att skylla på. Helt otroligt att klockan redan är 7. Dagen har släpat sig fram. Nu är det endast 4 timmar till jag får sova, eller jag kommer ju inte alls kunna sova.

Transformers börjar efter 9 nångång så ska lätt se den tills ögonen går i kors.


Nu sitter jag här proppmätt efter att ha ätit två crépes, fyllda med deverse goda ting.

Jag har inte så himla mycket att berätta, jag är en riktig tråkmåns. Men snart är jag hemma vid min dator och då kommer det fler och bättre inlägg!

Tills dess; håll ut!


PUSS!

Av bfalk - 21 november 2009 18:45

  

Bilden är tagen efter en vandring i skogen med mamma.. Visst är den fin?

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards