Alla inlägg den 15 november 2009

Av bfalk - 15 november 2009 18:45

Jag kollade igenom denna månaden's inlägg, det som har kommit upp hittills alltså. Jag skäms nästan när jag ser att jag bara skriver om hur ont jag har i kroppen och att jag är sjuk just nu. Det måste ju vara jäkligt tråkigt att läsa om?! Men som sagt, så har jag hört att man måste vara ärlig och bloggen är ett sätt för mig att få fram vad jag känner och tycker. Min kropp spelar mig alltid ett spratt, ibland är allt bra men på en minut kan allt ändras genom att höften går ur led, fötterna klarar inte av att bära mig eller att jag får feber jätte lätt. Och det är jätte jobbigt. Jag önskar inte min värsta fiende (om jag nu hade en sån) skulle få ha det såhär. Jag skulle nog kunna leva med det om jag hade fått hjälp nångång, faktiskt. Nu går man runt och oroar sig över varför ens immunförsvar ständigt sviker en och varför man har ont i alla leder. Jag måste ha en ordentlig otur med läkare dessutom, jag har inte träffat någon bra läkare på över ett år. Ja, förutom skolläkaren som faktiskt undersökte mina höfter och gav mig rådet att använda långkalsoner.. Jag uppskattar alla råd jag kan få, men att ta på sig mer kläder och gå ut för en promenad en gång om dagen känns bara så tärt. Jag vet att det är jätte bra för människor som har ledproblem, MEN det är ju fortfarande kvar.

Jag mår jätte bra när jag får frisk luft och få gå ut en timme, men värken jag får efteråt kan jag inte ens beskriva. Jag vill bara få bli undersökt, få ett klart besked och helst på papper vad jag har för fel. Jag vill att läkarna ska bry sig och inte ge sig förns jag mår hyffsat bra.

Värken stegrar ju mer dagarna går, det är krävande både fysiskt och psykiskt. Jag har riktigt ont nästan hela tiden, när jag är ute och festar med mina kompisar har jag ont, när jag ska ta böja mig ner för att ta på mig skorna har jag ont, när jag bara ska gå ut och gå har jag ont.

Och jag vill inte bli den där som bara klagar. Eftersom jag inte pratar med mina vänner så mycket om det här så måste ni förstå att jag bryr mig om er, mer om mig själv. Jag skulle aldrig dissa er, aldrig. Men när jag har såhär ont eller blir sjuk hela tiden så orkar jag inte umgås med någon. För vem vill umgås med någon som bara ligger och vrider på sig i sängen och har ont? Det är ju inte alls roligt.


Jag ska försöka göra bloggen lite roligare, faktiskt!Glad Jag vet själv att det är skit tråkigt att läsa om samma saker, om och om igen. Och jag gillar min blogg, så varför fylla den med tråkigheter?

Om ni vill att jag ska skriva om något speciellt eller framföra mina oerhört starka åsikter och vad jag tycker om saker och ting är det bara att kommentera. You know how to do it.


Eftersom jag knappt har sovit nått inatt och imorse så går ögonen nästan i kors snart. Försökte sova lite förut, men det går verkligen inte!! Jag blir tokig. Sömnen blir verkligen rubbad när man är sjuk.

Nu längtar jag tills mor kommer hem med mer dricka, det är min 'lifesaver', det är extra gott när man är en sjukling. Nu har det råkat bli många inlägg denna dag, ooooopppps.

Ha en bra söndagskväll mina vänner!


PUSS!


Av bfalk - 15 november 2009 18:15

Sean Banan är så jäkla rolig, jag skrattar livet ur mig när jag ser dessa två videos!Skrattande

Det är sån här mogen humor jag har alltså.. Yeee, live with it!

 

Sean Banan besöker en bondgård:


Sean Banan besöker kungaslottet:



Av bfalk - 15 november 2009 18:00

HAR DU:
* Ett förhållande: Kanske, kanske inte ;)
* En bästa vän: Njae, inte bästa vän
* Dejtat en av dina bästa kompisar: Icke!
* Blivit kär vid första ögonkastet: Nej, det kan jag inte påstå
* Fått ditt hjärta krossat: Nja..
* Skrikit åt en lärare: Ja! I'm bad
* Kysst någon och sedan ångrat dig: Haha, ja några gånger
* Ljugit för dina föräldrar om vart du är: Ja
* Några smycken som kostat över 1000 kr: Eh nej
* Några husdjur: 2 katter, ett stycke råtta och 1 fisk
* Hamnat på polisstation: Ja. Who's bad?

DAGENS:
* Klädsel: Mjukisar och en tröja
* Hår: Slarvigt uppsatt i en knut
* Låt: Backyard Babies - Highlights <3

* Vill ha:  Trocadero
* Sjukaste: Att jag klarade av att bädda sängen och att duscha trots att jag är sjuk
* Saknad: Brorsan tror jag nästan
* Köp: Mitt bankomat kort har fått vila alldeles för länge
* Godis: Inge godis här inte!
* Attityd: Inte glad, trött och less
* Tanke när du såg dig själv i spegeln första gången i morse?: Fyfan hur jag ser ut när jag är sjuk

 

 FÖRSTA:

* Bästa kompis: Linn ju!
* Kärlek: Säkert nån snygging på dagis
* Husdjur: Katt
* Semester: Jag vet inte faktiskt 
* Jobb: På vårdcentralen
* Köpta skiva: Singeln med Pandora, ååååh barndomsminnen!!
* Piercing: Öronen, annars var det läppen
* Konsert: Hmm.. Mora träsk? Jäklar vad jag rockade då

SENASTE:
* Personen som sms:ade dig: Mamma
* Personen som du kramade: Det kommer jag inte ihåg, ingen vill krama på mig när jag är en sjukling ;o
* Peronen som ringde dig: Mamma
* Personen som du ringde: Mamma
* Personen du sa ''jag älskar dig'' till: Det sa jag nog till min mama :)

* Filmen du såg: Underworld - Evolution 
* Gången du grät: Jag vet inte, nån dag sen kanske
* Måltiden: Nudlar, som jag åt igår

SKULLE DU:
* Våga hoppa fallskärm: NEJ!
* Dejta någon med väldigt mycket tattueringar: Ooja, älskar att pilla på tatueringar
* Kalla dig själv lycklig: Ja
* Hellre ta bilden än vara med på den: Jag ska vara med, så är det bara
* Kunna gråta över en kille: Japp
* Kunna gråta över en tjej: Japp
* Kunna springa 50 mil: Jag orkar knappt gå till ica, så nej

VAD:
* Gör du just nu: Svarar på frågor?

* Ska du göra imorgon: Ligga i sängen och tycka synd om mig själv
* Säger du till dig själv när allt känns svårt: Grina ut och försök ta dig i kragen
* Är det för väder hos dig just nu: Jag tror det regnar..
* Är det första du lägger märke till hos det motsatta könet: Utséendet, stilen osv
* Skulle du göra om du vann på lotto: Allt som går att göra

BLANDAT:
* Är du blyg inför det motsatta könet: Nej, varfuuur?

*Hur gammal blir du nästa födelsedag: Ett år äldre, hehhee
* Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan: Jag vettetusan, jag glömmer ju allt endå
* Vill du ha några tatueringar eller piercingar: Jaaa, mermermer av allt!
* Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta: Båda funkar. Men motsatt kön är lättare att prata sport och lita på


VAL:
* Solnedgång eller soluppgång: Solnedgång
* Sommar eller vinter: Sommar!
* Vilken ålder har varit bäst hittills: Antagligen när jag var en liten plutt, haha

Av bfalk - 15 november 2009 14:00

Det kan jag, och så här kan du se självaste myten och legenden:

Koncentrera din blick på de fyra punkterna i mitten av bilden i 30 sekunder.
Blunda och efter ett tag framträder en bild. Ser du vem det är?

Om det är ljust i rummet; lägg din hand över ögonen.


Första gången jag gjorde detta höll jag på att skita på mig, haha.


Av bfalk - 15 november 2009 13:45

Snor och värk och lite feber. Så har hela min natt sett ut, jag kunde inte sova förns vid 6 på morgonen. Först så var det så himla varmt men sen efter en minut var det jätte kallt. Mina lymfkörtlar i hela kroppen har svullit upp dessutom så det gör så jäkla ont. Jag undrar när det här hade tänkt att gå över, för nu vill jag inte ligga i sängen längre. Men ja, det finns väll inte så mycket att göra antar jag. Jag måste ännu en gång rasa över mitt underbara immunförsvar, i love you. Jag måste ha varit riktigt ond i förra livet för att jag ska förtjäna det här.


Inatt så slog jag igång Underworld Evolution i hopp om att jag kanske skulle somna till den, men icke. Texten var så mongo så jag förstod inte mycket (ja, jag kan engelska men jag hör knappt tven när jag är sjuk). Den var lite knepig och inte sådär jätte bra. Men killen som är med är lite snygg, så då kunde jag stå ut i en timme iallafall.

Sen låg jag mest och såg dum ut, smsade en massa med D ♥ Jag blev glad i hjärtat för engångsskull, trots alla svek från just den där människan som ska kalla sig förälder.

Nu låter det som att jag har ett jätte hemskt liv, men jag känner mig så jädra deppig när jag är sjuk och när den som ska bry sig inte bryr sig så är jag nära på att bryta ihop.


Tur att jag kan lyssna till Thåström's röst, vilket jag gjorde även inatt. Det är nog det bästa. Man släpper, man glömmer allt omkring och bara åker in i låtarna. Det är den bästa känslan. Det är så en bra skiva ska göra med en.

Nu längtar jag till Februari då jag ska se honom! :) Det har inte riktigt sjunkit in att jag faktiskt ska göra det. Jag kommer få den där härliga känslan i kroppen och jag kommer vara glad att jag lever.

Snart kommer jag få något psykbryt på datorn, jag fattar inte varför den är så seg?! Snart kommer den få smaka på regn och ett hårt slag mot marken.


Idag har jag planerat massa repriser på tven i mitt schema, det ska bli väldigt kul och jag ser verkligen fram emot det. Jag tror nästan jag ska knapra i mig massa ibumetin oxå, så kanske jag blir frisk någon gång i livet.

Jaaa, jag är så jäkla bitteeeer!! Men nån måste ju vara det oxå.


PUSS!


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards