Alla inlägg den 28 november 2009

Av bfalk - 28 november 2009 21:30

Och såhär kan man se ut en helt vanlig lördag, för engångsskull orkade jag ta på mig jeans oxå, haha.

  

  

  

Jeans&tröja från Gina Tricot

Hårband från Cubus

Av bfalk - 28 november 2009 18:57

Nu är jag äntligen klar inne i rummet, fast väggarna kommer inte bli klara förns jag köpt fler spikar till tavlorna samt färg så jag kan måla ramarna. Det kommer nog bli mycket bra, får jag hoppas :) Jag har iallafall fått upp nästan alla bilder på Marilyn Monroe, nu är det bara ungefär tio kvar..

Jag tycker verkligen om mitt rum, men har på tok för mycket möbler. Jag har kastat ut databordet nu, ska kasta datastolen oxå. Jag har även två jätte fula bokhyllor, dom vill jag bli av med så fort som möjligt och köpa någon vanlig byrå att ha alla böcker och skivor i.

Eftersom jag inte tror att vi kommer fixa med mitt rum, tapeter osv innan jag flyttar så är det lika bra att sätta upp alla fina tavlor man har. Därför har jag tagit bort min stooora AIK flagga, lite tragiskt men det är ju trots allt brorsan's oxå.

Såhär ser mitt rum ut just nu;

                      

Jag får vara nöjd för stunden.


På dagen så gick jag och mamma till affären tillsammans, sedan vandrade hon vidare till jobbet. Jag trodde jag hade köpt allt jag behöve men jag glömde strösslet till bakeriet, så jag spar det tills imorn tror jag allt. När jag gick hem så gick jag runt sjön som är just där jag bor, det var verkligen skönt att röra på sig trots att höfterna verkligen inte gillar vädret. Det såg så konstigt ut vid sjön för nästan alla träd var borta på ena sidan, sånt är så tråkigt tycker jag. Det blir så fult.

Imorn ska jag försöka gå en sväng runt där igen, så jag får igång kroppen igen och hoppas på att sjukdomarna håller sig ifrån mig ett tag till!


Nu sitter jag och kollar lite på Top Model reprisen, med en mätt mage. Jag lagade kycklingwok idag, det var jätte gott även fast det var liite starkt, haha.

  

Jag hade i en blanding av wok som jag köpte på ica, lök, paprika, cashewnötter, nudlar och kyckling såklart! Man blir verkligen proppmätt av alla grönsaker, det känns så nyttigt oxå. Tur att jag köpte lite naturchips oxå, haha.


Som vanligt när jag städar så fick jag ont i foten denna gång oxå, mamma säger att det beror på att jag hatar att städa.. Kan det vara så, att kroppen strejkar? ;) Haha.

Snart ska jag hoppa in i duschen, ta en lååååång dusch sedan blir det tvtittande. Robin's och en Beckfilm tänkte jag dårå. Jag ska även fläta hela mitt hår som när jag var liten, med småsmå flätor. Nu har jag haft plattat hår jätte länge så det kanske är bra med en liten förändring. Fast jag tar nog ut dom imorn, när man var liten hade man ju flätorna i flera dagar.. Konstigt att man inte tappade håret.

Föresten, igår sa min mor att hon aldrig kommer få bli mormor. "Vadårå?" var jag ju tvungen att fråga. "Ja, för att du hatar barn och du vägrar ju trycka ut en!" Haha, ja, barn kanske inte är min starka sida ibland. Jag skäller hela tiden på barnen här på gatan. Och tanken på att trycka ut en melon skrämmer mig så sjukt mycket. Jag ska adoptera, sa jag till mamma senare. "Jaa, eller hur, tror du att dom ger dig ett barn?" Ja, hon står vid min sida i ur och skur! Och sakerna som ploppar ut ur hennes mun är ganska så roliga ibland.

Idag sa hon att hon skulle flytta ihop med Staffan, NO WAY JOSÉ säger jag. Senast jag bodde med en man så blev jag galen. Hoppas dom väntar tills jag är bortflugen härifrån.

Oj, nu skrev jag så mycket nödvändigt igen.


PUSS!

Av bfalk - 28 november 2009 15:00

Ikväll klockan 21.30 gästar Dregen programmet 'Robins' i svt1. Jag sitter bänkad, såklart! Hoppas han förklarar varför BYB ska ta en såkallad paus. 

  

Av bfalk - 28 november 2009 13:29

Nu har jag precis sminkat mig och tatt på mig lite kläder. Alldeles strax ska jag gå till ica och handla lite till maten idag och så tänkte jag baka, så måste handla lite till det oxå! :)

Det ser ut att vara ganska kallt idag så måste nog ta på mig tjocktröjan. Blä, vart tog sommaren vägen egentligen??

Måste bara säga att det är otroligt skönt att slippa vara bakis denna dag, jag har varit alkoholfri i hela tre veckor. Det blir ändring på det nästa helg, haha.


Skriver mer senare,


PUSS!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards