Alla inlägg den 17 november 2009

Av bfalk - 17 november 2009 17:52

Jag råkade..

  

Jag köpte Dexter eftersom jag alltid önskar mig första säsongen, men jag får den aldrig?! Ja, lycko mig.

Men jag var inte endast självisk idag, jag köpte även 7 grejer till.. Kan bli julklappar eller nått. Jag orkar inte med stressen när det blir december, så lika bra att klicka hem så mycket som möjligt! Och jag kommer bli den bästa dottern/syrran detta år oxå, hehehhe.


Av bfalk - 17 november 2009 17:10

Igår kunde jag läsa hur Nicke Borg uttalade sig i Aftonbladet att Backyard Babies tar en paus, på obestämd tid.

Jag som önskade så hårt att de skulle börja med en ny skiva nästa år, men det var väll att hoppas för mycket. Det enda som är bra med detta är att de endå kommer genomföra sin turné med endast två Sverigespelningar. Nu måste jag alltså se dom i Stockholm i Januari, för vem vet om dom ens fortsätter?! Hemska tanke. Jag ska spara pengar så grovt mycket nu alltså, jag ska även spara en biljett till mamma om hon inte har råd.

Jag trodde faktiskt inte att det var sant det som stog i tidningen, för dom är lixom Backyard Babies. Jag trodde aldrig dom skulle sluta, eller ta en 'paus'. Dom har hållt på i 20 år, vad gör då 20 år till?

Åååååhhhh. Jag är så frustrerad.


Mitt älskade band.

  

     


Nu ska jag lyssna på dom och gråta stora tårar. Sådetså.


Av bfalk - 17 november 2009 15:30

Läste för väldigt längesedan en artikel om Gossip Girl och deras nya säsong som var på väg. Inget märkvärdigt i det tyckte jag, men det som var mest chockerande att läsa var hur föräldrarna till ungdomar var helt galna för reklamaffischer som började sättas upp runt om i USA. Tydligen hade tvbolaget blivit nerringt av arga föräldrar som genast ville att det skulle tas bort. De var inte bara upprörda över detta utan även vad som visas i serien. Unga människor som har sex, och inte bara sex - utan trekant oxå! "Sånt gör inte vi i USA och vi ska inte lära våra unga det heller" löd domen.

Ja.. Vad ska man säga? Landet med världens dubbelmoral?

Här är iallafall reklamaffischerna, som enligt mig inte är så farliga, jag har nog sett värre i mina dagar på jorden:


omfgg.jpg image by oldsoul976


Deras upprördhet kan ju även komma från de kaxiga rubrikerna.. Men endå. Jag tror nog att unga människor har sex endå, med eller utan Gossip Girl i sina liv!

Dessutom så tror sig människor i USA att det beror på allt sex i tv som gör att unga människor blir gravida tidigt i livet, ju mer sex i rutan = mer graviditeter 'in real life'... Ja.. Jag känner att människorna i det landet inte riktigt har utvecklats likadant som, ska vi säga, resten av världen?

Av bfalk - 17 november 2009 14:03

Rubriken var väll inte alls att ta i.. eller hur..?

En dag som denna så är det skönt att man bara får ligga hemma i sin säng och snörvla, utan att få ångest av att man inte gör något vettigt. Idag kan jag knappt prata, så jag hoppas ingen viktig ringer (yeah, right). Jag har legat och hostat med en ond hals, det är alltid lika roligt att uppleva.

Jag drömde en sån sjuk dröm om morsan nyss så jag ville nästan avlida. Men nu är jag vaken, hoppas jag så då kan det ju inte inträffa nått tok (yeah, right).


Idag ska jag inte göra annat än att vara sjuk. Jag tänkte ringa sjukvårdsupplysningen eller VC, men jag tror jag skippar det denna dag. Inatt blev jag så rädd för att mina lymfkörtlar svullit upp så jäkla mycket att jag trodde skinnet skulle spricka, jag hatar allt som ser ut som bölder så jag mår ju illa av att jag vet att det finns där. Men om man har tur så försvinner det av sig själv, så jag får behålla mina pengar. För det är bara det det handlar om, det är lite tråkigt. Menmen, what to do.


När jag kollade in bilddagboken idag så insåg jag hur många killar det egentligen finns som vill se ut som Dregen, och vissa ser verkligen ut som honom. Är det inte jobbigt att se ut som någon annan? Även fast Dregen är ett jävligt bra val enligt mig, men endå..? Om jag var en kille så skulle jag försöka få till den stilen men jag skulle ju även blanda in mig själv. Det är sånna här vardagliga tankar jag har just nu känner jag, bäst att sluta innan det bara går utför.

Igår fick jag hem Transamerica, yees!


PUSS!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards