Alla inlägg under december 2010

Av bfalk - 9 december 2010 01:00

Jag blev avis att bara köpa saker till andra, så jag råkade handla lite till mig. Både idag och igår.

Det blev en tshirt, leggings och en tjocktröja.


 

Allt är från Carlings. 

Av bfalk - 8 december 2010 21:00

 

Dregen, Backyard Babies, Sundsvalls Gatufest 09'

Av bfalk - 8 december 2010 14:00

Idag är det 30 år sedan John Lennon blev mördad.


 


Ikväll kl 18.00 på kanal 2 visar dom en dokumentär om det hela, "Mark Chapman mördade John Lennon den 8 december 1980. Dokumentären bygger på mördarens egna ord inspelade i fängelse och med förklaring om varför han sköt."

Av bfalk - 8 december 2010 12:32

.. Stämmer ovanligt mycket. Ibland så är det ju helt fel.

Nu har den där tankeverksamheten satt igång för dagen.

 


Här kan du läsa horoskop.

Av bfalk - 7 december 2010 19:00

Vänner har kommit och gått i ens liv, vissa har gjort större intryck än andra. Jag har haft en bästa vän en gång, som även hon försvann. Man ska inte sitta och anklaga varandra, så vi lämnar det där.


När man tappar någon finner man en annan. Och det var verkligen så i det här fallet. Vi gillar inte att sätta någon stämpel på vårat väldigt speciella förhållande till varandra, men om jag ska kalla någon bästa vän så är det hon.

Vi pratade inte alls med varandra så mycket när vi hängde första gångerna, då det var mer folk runt oss. Men så en kväll så blev vi sammanförda då Hardcorde Superstar kom till Sundsvall. Och det var då vänskapen började.

Vi är så lika med musik, kläder, stil, åsikter och tankar. Men vi är totala motsatser till varandra som personer, ni vet hur man är, agerar, socialt osv. Jag tror det är jättebra annars hade vi nog blivit tokiga på varandra.


Jag kallar den här tjejen "min bästa konsertpolare", för ingen är så galen i musik som oss två. Vi ska stå längst fram på en konsert annars får det vara!

Jag är evigt tacksam att hon orkar lyssna på alla grubblerier jag har om precis allt, hur hon ger mig den där kramen när jag som mest behöver den och hur hon verkligen förstår min oerhört störda humor.

Det är så riktiga vänner ska vara.


Och hon är min vän, min bästaste vän. Jessica.


 


  

  

Av bfalk - 7 december 2010 15:00

Idag ringde jag till vårdcentralen i hopp om ny medicin, jag har käkat medicinen sen i fredags 3 gånger om dagen. Det har inte hjälpt. Men tydligen så fick jag inte byta, jag blev rätt så less. Om det inte har hjälpt nu - ska det verkligen hjälpta de två dagar som är kvar..? Ja, hoppas jag kan ju göra.


Jag är jätte seg och trött, ont i örat av och till, men är mest döv.

Nu skiter jag i det här och går en liten promenad, jag behöver rensa tankarna oxå. Det är något som jag måste komma på hur jag ska göra, jag vet ingenting just nu. Det är sjukt drygt och jag vill bara ha en liten tomtenisse på min axel som säger åt mig vad som är rätt för mig. Jag hatar att inte veta. Hoppas jag kommer på något snart, att den där jädra intuitionen säger mig något.

Om jag orkar ska jag slösa massa pengar på folk jag gillar, till julklappar och paket.


Hörs senare people!


Av bfalk - 7 december 2010 11:30

Nu har det hänt, det där man gått och väntat på.

AIK har sparkat Dulee Johnson.


"- Jag önskar AIK lycka till i fortsättningen. Jag kommer aldrig att glömma AIK:s fans och 2009 när vi vann de dubbla gulden, säger Dulee Johnson i en kommentar.

Johnson var en nyckelspelare i AIK då klubben 2009 vann sitt senaste SM-guld."


 

Ni som inte är lika inne i det här som jag så kan jag dra en snabb resumè:

Dulee har spelat för fotbollslaget AIK i några år, 2009 kom han tillbaka efter att ha varit utomlands och spelat.

Han har åkt fast för rattfylleri x antal gånger och har nu varit i ännu mer blåsväder då han varit anklagad för sexköp tillsammans med Magnus Hedman (fd. fotbollsmålvakt), dock blev Dulee friad i tingsrätten.


Det är väldigt konstigt i mina ögon att han fått varit kvar i Gnaget trots detta, mer än ofta så sparkar klubben spelaren om denne gjort något olagligt. Men både klubben och spelarna har alltid stått bakom Dulee.

Men nu verkar det vara nog.


Trots det här så har Dulee spelat som bäst när allt det här började, tycker jag. Och det ska han ha cred för, han är en riktigt bra fotbollsspelare och betytt mycket för laget.


All lycka till Dulle!

Av bfalk - 6 december 2010 22:45

Thåström kan läka mitt hjärta. Och min hjärna.

Allt som behövs just den här kvällen.


Och fan så bra det känns, precis just nu. Med Thåström i mina öron. (jag skiter att jag har ont).




Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards