Alla inlägg under december 2010

Av bfalk - 23 december 2010 19:30

Globen togs över av huliganer när AIK:s och Djurgårdens fans slogs med poliser, ordningsvakter, varandra och till och med inbördes i AIK-klacken. Publik fick fly i panik när huliganerna gjorde rusningar för att slåss. ”Särskilt många barnfamiljer kommer inte på nästa derby”, skriver Sportbladets Lasse Anrell.   

"På väg hem från det tredje hockeyderbyt i år kommer jag på en tanke som befriar mig:

Jag tänker inte gå på fler derbyn i Globen mellan AIK och Djurgården.

Jag tänker inte delta i det här spelet mer.

Jag tänker inte utsätta mig för riskerna som det innebär.

Jag tänker inte sitta på en pressläktare fler gånger och se mammor och barn söka skydd hos oss därför att barnen gråter och är rädda."

*

Alla är inte som mig, alla är inte lika tokiga i sport som jag är. Alla förstår inte kärleken mellan mig och laget AIK.

Men alla kan förstå bråk, slagsmål och förstörelse.

Det var precis det som hände igår. Ett hockeyderby förvandlades till något jag aldrig någonsin sett, AIK supporters hoppade på sina egna ordningsvakter och slog besinningslöst. Djurgårdens supportrar blev arga efter 1-1 kvitteringen och blev helt tokiga, de flög på människorna på sittplatserna.


Om jag var där skulle jag bli skiträdd. Huliganer är inte att leka med.

Men, när ska det här våldet få ett stopp? Ska någon behöva bli ihjälslagen på en arena innan man börjar tänka "ja.. det kanske händer lite för mycket nu.."

De förstör för laget man älskar, de förstör för sporten, de gör att klubben får böta sjukt mycket med pengar, de skrämmer andra människor som är där - för vad, för att få slåss? Varför kan ni inte bara skita i sporten (som ni egentligen gör oxå) och gå ut i skogen och göra upp, så att vi vanliga människor kan få njuta av sporten?

All sport som ska vara något kul, dock ett nervöst sammanhang, det förvandlades ju på några sekunder till något sånt där. Jävla as, ingen skam i kroppen.


Nu är det dax att sätta stopp, snart kommer ingen att vilja se ett derby, ingen sätta sin fot i Globen, och den där lilla pojken kommer föralltid förknippa derbyn, hockey som något man ska bli rädd för, som något läskigt, där en klick människor vill hoppa på en - utan orsak.


 

Av bfalk - 23 december 2010 16:15


Såhär snuskigt jävla bra!

Av bfalk - 23 december 2010 13:15

Klicka på bilderna för att få dom större.


                                 


OSVOSV.. Det är säkert massa mer men just nu orkar jag inte ladda upp mer bilder. Om det är oklarheter vad bilderna föreställer, vad dom innebär, vänligen kommentera. 

(Nej, jag tog inte AIK för dom förlorar ibland = då mår jag inte bra).

Av bfalk - 22 december 2010 19:45

 

i need:

a boy in black and white

a man who gives me food and cigarettes


a man who gives me a kick and crazy sex, like all the time

a boy who gives me a kiss on the lips


i need you to tell me "it will be okay, darling dear"


Av bfalk - 22 december 2010 16:00

Det finns nog miljontals saker man går omkring och stör sig på, blir upprörd över.


Men något som kan uppröra mig riktigt ordentligt är människorna i den här staden, Sundsvall. Det finns så många knäppjökar här, människor som inte tänker, människor som är så oerhört taskiga, människor som bara vill förstöra och snacka skit. 

Nu tänker majoriteten som läser detta "men dom är ju unga, dom fattar inget".

Nu är det såhär va, att det är inte unga människor som håller på med den här skiten, utan vuxna människor.


I mina ögon när man är vuxen, ska man veta hur man ska behandla andra människor.

Kärringar i 50årsåldern ska väll inte gå omkring och skvallra och förstöra?

Jo, i den här staden är det tyvärr så.


Jag vet inte om det beror på att staden inte är så stor, eller att alla idioter bara samlas här. I vilket fall är det tråkigt, och det är något jag blir upprörd över då jag själv och människor i min närhet har blivit utsatta för sånt här. Det är inte okej någonstans, men jag antar att det alltid kommer vara såhär.


Då är det bra att man har skinn på näsan, försöka att bara vända om även fast sånna här människor är väldigt duktiga på att nästla sig in under skinnet på en..

Av bfalk - 22 december 2010 13:15

Beställde 6 Slitz tidningar för att få en av dom få tshirtsen som mannen Dregen gjort. Jag läser ju inte sånna där tidningar, så min bror får ärva dom.

Bara tshirten kommer hem till mig så är jag nöjd.


 

Av bfalk - 21 december 2010 21:30

    

"Dela vodkan. Och spela gitarren."

Keith Richards

Av bfalk - 21 december 2010 18:00

Ett litet ögonblick, bara ett kameraklick. Och nu är ni bara mina minnen och bilder.


Jag saknar er mina små störda djur.

Ceasar, Tyrone, Fritz


     


(Tyrone the rat blev dement och gammal, medans katterna försvann båda två inom loppet av två veckor, vet fortfarande inte vad som hände. De har varit borta flera månader nu).

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards