Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av bfalk - 2 oktober 2009 14:55


Ikväll är det kräftor och alkohol som gäller! Ska bli jävligt roligt, det känns som det var så längesen sist nu. Jag är  skit seg och trött på ögat men det kommer nog försvinna så fort Jessica kommer och man får vara social, haha.

Jag var vaken jätte länge innan jag somnade, beror det på fullmånen eller inte? Jag såg Criminal Minds innan jag somnade, så jag när jag väl somnade så drömde jag bara massa tok. "Ja, det är för du kollar på det där amrikanska tok grejjerna!" Mamma vet alltid vad det beror på, haha! Både Fritz och Ceasar sov hos mig, Fritz låg som vanligt på ena kudden, så mys! Det känns så mycket bättre när dom sover där, som att jag är tryggare. Annars är mitt rum inte att leka med, hua.

Idag blev jag kallad guldlock av Staffan, så antar att inte slingan är så blond. Men jag vågade inte färga det nå mer för jag trodde håret skulle gå av + att det gjorde förjävla ont i hårbotten (som nu är vit). Men det får duga så länge, nu är ju inte håret bara svart :)


Jag har precis blivit klar med disken och så städade jag (extremt) lite på rummet. Jag ska nog börja fixa mig snart oxå. Som vanligt vet jag inte vad jag ska ha på mig, ska välja mellan två olika plagg iaf. Får se vad som händer.. Får se om jag får till en bob i håret, kanske har lite tur idag.

Här får ni några bilder från inatt:

    

Håret är jätte slarvigt uppsatt och står och alla håll, plus att det nog inte är sådär gult i verkligheten. Slingan blev på tok för fet, men det passar ju mig.

Jag måste ha genomgått en hemlig bröstoperation oxå. Haha, så jävla sjukt.

 

PUSS!

Av bfalk - 2 oktober 2009 00:28


Äntligen har dom börjat ta upp om att lärare mobbar elever. Det händer för fem elever i varje klass. Jag har god erfarenhet i detta ämnet. Jag sågs ofta som den dumma och inte bry sig eleven för de flesta lärare, iallafall för dom som inte orkade hjälpa mig. Jag har alltid ogillat skolan, men när jag gick i 7an till 9an så hatade jag skolan. Jag gjorde mitt egna schema och kom och gick som jag ville. Vissa såg att jag behövde hjälp i vissa ämnen och försökte verkligen (tacktack) medan vissa inte ens kunde kolla på mig för att säga någon kommentar. Jag har alltid haft problem med matte, och jag kan fortfarande inte räkna. Något jag skämdes för väldigt mycket när jag var yngre, nu har jag insett att man inte kan allt, tyvärr. Men iallafall, min mattelärare var inte sen att påpeka hur dålig jag var, att jag aldrig kommer kunna få något jobb eller kunna betala en räkning utan dessa mattekunskaper. Hur sugen tror ni jag var att fortsätta kämpa med matten när jag fick sånna kommentarer? Jag var väll inte alltför snäll mot honom heller, men hat föder hat så att säga. Han hatade mig och jag hatade honom. Han ville inte hjälpa mig och jag ville inte lära mig.

Hur fan kan man göra något sånt mot elever? Mot några som man ska hjälpa och ge kunskap till? Han skulle aldrig göra nått sånt mot sina medarbetare. Men mot elever var det då okej. Det var okej att säga sånna saker till en levande människa med känslor som var sämre på matte än personen som satt bredvid.

Men det värsta var nog att alla andra hörde vad han sa om mig, jag ville verkligen sjunka genom jorden. Jag visste ju att jag var dålig, att jag sög och att ha en vuxen öga mot öga som säger det högt och tydligt gör ju att självkänslan sjunker ännu mer.

"Lektionerna med gubbjäveln blev en plåga" som någon uttrycker sig. Så känns det nog för alla, om det är en gubbe eller en kärring, spelar ingen roll egentligen, en plåga är det! Man försöker och försöker, men tillslut går det inte om man har någon som säger hur dålig man är. Barn och ungdomar har inget att sätta emot när de vuxna sviker.


Jag har inte blivit bättre på matte, även fast jag faktiskt lyckades på ett Godkänt en gång i tiden. Lärare klarar inte av mig när det gäller det ämnet, jag blir jävligt förbannad. Oftast blir människor det när det inte är något man inte förstår och man blir frustrerad. Synd bara att lärare inte kan med den biten..


Jag tycker verkligen att det är bra att de börjar skriva om det här, bättre sent än aldrig. Jag tror det händer så ofta att man inte kan räkna. Åh, jag blir så arg bara jag tänker på det! De ska bli av med jobben de jävlarna.

  


Artikeln kan du läsa här, sen finns det massa bredvid oxå.


Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards