Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av bfalk - 9 oktober 2009 17:34

Jag hatar att se folk äta?

Jag tycker det är jätte hemskt att se folk äta när jag själv har ätit klart och är mätt. Jag blir illamående, konstigt eller hur?

Av bfalk - 9 oktober 2009 17:15

Det var faktiskt riktigt skönt ute idag, i skogen var det lite små kyligt men solen tittade fram då och då så det var härligt. Jag och mamma har verkligen pratat av oss idag.. Eller mamma skötte snacket och jag lyssnade. För ibland behöver man inte säga något tillbaka faktiskt. Vi vandrade lite här och där, jag höll på att halka x antal gånger, mamma hittade svamp och så fikade vi. Då blev det riktigt kallt om rompan så vi satt inte där så länge. Mamma började prata om små tomtar som bor i skogen så jag blev lite rädd, haha. Fast om det bor något där så ser dom nog ut som hitta.se gubbarna, dom är helt okej söta.

Vi gick runt där bra länge, men nu är vi hemma igen! :) Det blir nog vindrickande och god mat ikväll, Svante vill att jag ska komma på förfest/krogen men jag vet inte om jag orkar. Det känns så jobbigt att fixa sig och bli dunderfull (dricka med måtta är inte min grej). Men det är ju kul att han tänker på mig å. Men får se hur allt blir. Det var ju ett tag sen man bara satt hemma och drack med morsan.

Imorn ska vi iallafall gå på stan, ta en "aftershopping" (annars kan man säga en hojt), handla lite och sen på kvällen så kommer Micke och Gisse. Vi ska kolla på Sverige matchen och käka tacos! Kommer nog bli riktigt najs. Så om det blir krogen ikväll är jag nog bakis imorn, det är inte okej.

Nej, nu måste jag nog ta en macka. Det kurrar i min mage.

Knäppte lite bilder ute skogen, tänk att jag faktiskt kom ihåg kameran..

  

        

  

Jag tror banne mig Jesus kom.

Av bfalk - 9 oktober 2009 16:57

"Vilda djur dödar aldrig för att det är roligt utan för att överleva. Människan är den enda som tycker att tortyr och död av sina medmänniskor är rolig i sig."

/James Anthony Froud

Av bfalk - 9 oktober 2009 12:15

Eller Granloholm's skogen! Jag har svin ont i min mage och mår illa men whattahell. Det går kanske över om jag får komma ut?

Ska snart käka och sånt som man tydligen behöver, sen så kommer mor hem. Då ska jag få vin, hihi.

Föresten, ikväll kl. 21.30 i P3live så sänder dom en Backyard Babies konsert från Finland iår. Det ska iallafall jag lyssna på!

Nej, nu ska jag kanske göra nått vettigt..

Av bfalk - 9 oktober 2009 12:10

  

Inatt

  

Inspiration

Av bfalk - 9 oktober 2009 00:24

Två svenska soldater har skadats under en beskjutning i Afghanistan.

- De var ute på patrull, säger Philip Simon, pressekreterare på försvarsmakten.

En patrull ur svensk-finska Isafstyrkan i Afghanistan besköts i kväll.
Två svenska soldater skadades och är förda till sjukhus.
Överfallet skedde i Mazar-i-Sharif-området. Försvarsmakten vill inte uppge om svenskarna var ute på något särskilt uppdrag.
- Vi kommenterar inte vad vi gör eller hur vi patrullerar. De var ute på patrull, säger Philip Simon.

 

*

Jag hatar sånna där länder. Jag hatar att våra svenska män är där och offrar sina liv för freden. Och så finns det så mycket tok människor som bara vill skada och förstöra. Varför vill man skada de som ska hjälpa en? Varför vill man bomba sönder och döda folk i sitt eget land?

Jag förstår inte och det kommer jag aldrig göra heller. Jag mår så dåligt för jag vet att det är Mickes grupp som är där nere och om han inte hade träffat Gisse hade han oxå varit där.. Jag känner en av dom, Stefan. Jag hoppas verkligen allt är bra med honom och att dessa två soldater klarar sig. Ni förstår inte hur det är att ha en anhörig som är soldat, så sjukt jävla jobbigt. Jag kan bara ana hur det är för deras anhöriga..

Dessa soldater som gör allt för freden borde få alla priser i världen, de är mina förebilder. De är allt.

Bring our troops home.

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards