Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av bfalk - 22 oktober 2009 22:16

Idag blev det klart att även människor som är gay ska få gifta sig. Detta tycker jag är ren självklarhet, men det hade tydligen bråkats om det här i hela 40 år. Jag kan inte förstå mig på den kristna tron alltså, de ska ge så mycket kärlek och man ska älska alla - men absolut inte gaymänniskor! Dom ska inte ha någon rätt alls. Jag fattar inte det här alls, om någon kristen läser min blogg så får du gärna förklara det här för mig. Kärlek är kärlek, oavsett om det gäller för en man eller en kvinna, samkönat eller tvåkönat förhållande. Vilket rätt har jag att lägga näsan i blöt när det gäller vilka som gifter sig? Jag kunde ju inte bry mig mindre alltså. Sålänge man gifter sig av rätt anledning. Kristendomen som förespråkar kärlek men inte kan acceptera all kärlek. Hmm..

Jag kan nog sitta uppe och fundera över detta hela natten alltså.

Menmen, det är tur att alla gaylords där ute får chansen att gifta sig nu! I got your back! Hoppas jag får se ett giftemål mellan Kim och Thomas nu! Det skulle vara så sweet, dom är verkligen gjorda för varandra :)

Nu kanske jag oxå kan gifta mig, när det är accepterat att alla kan göra det i kyrkan. Eller njea, då måste jag ju hitta någon först. Det lät alltför jobbigt.


Det var allt för mig, tack&hej.


Av bfalk - 22 oktober 2009 19:30

"Om män bara kunde lära känna varandra, skulle de varken avguda eller hata varandra."

/Elbert Hubbard

Av bfalk - 22 oktober 2009 17:30

Bilder från igår kväll.     

   

   

     

  

Av bfalk - 22 oktober 2009 14:06

Jag vandrade som sagt till stan idag, jag fick lite ont i fötterna men what to do? Det var skönt att bara gå ensam, lyssna på musik och ha tankarna för sig själv. Jag behövde det verkligen. Nu känns vägen till stan lättare och lättare ju mer jag går där, synd bara att det snart är vinter; då blir det ännu jobbigare. Fast desto jobbigare så är det mer bra för mina höfter, konstigt nog. När tror ni min fet mage försvinner? Imorn? Om en månad? Aldrig? Haha, jag vill ha bort den på en gång! Jag ska aldrig mer äta chips och dipp..

När jag kom ner på stan så gick jag till Hemmakväll där en film väntade på mig, From Hell. Jag har inte hittat den någonstans, men genom dom så kunde man beställa den. Det var tok längesen jag såg den, så det var kul att äntligen få tag på den. Nu har jag massa Deppfilmer att kika på. Efter det så blev det en skvallertidning sen så tog jag bussen hem, käkade och nu så sitter jag här. Jag måste nog börja plocka ihop tvätten och fixa lite på rummet. Nu har Bin Ladin varit där igen! Jag blir tokig.

Föresten, imorse vaknade jag av något helt sjukt. Det var någon (läs spöke) som kastade min mobil rakt ner i golvet, både jag och katten blev vettskrämda. Usch, snart flyttar jag ut ur det där rummet alltså.


  

Av bfalk - 22 oktober 2009 14:00

Jag vet att jag svär alldeles för mycket, både i bloggen och på riktigt?

Men jag kommer antagligen inte till himlen så vafan gör det? Nån måste ju komma med alla svordomar oxå!


Av bfalk - 22 oktober 2009 11:06

Jag känner ångesten i hela lägenheten, jag vill inte alls vara här idag. Jag skulle ha gjort ganska mycket idag men en del blev inställt. Hur ska jag klara av den här dagen?

På med kläder och vandra ner till stan, hämta en film och sen hem igen för att tvätta. Då kanske alla tankar hamnar på plats och det är lite bättre när jag kommer hem. Ja, man får hoppas helt enkelt.

Nej, det är inte alltid blommande blommor och solsken i det här hemmet, det suger.


Skriver mer sedan, då mitt humör kanske är lite bättre.


PUSS!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards