Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av bfalk - 20 oktober 2009 13:44

Jag skulle ha jobbat 5 timmar ikväll, men det var tydligen kaos på jobbet så nu ska jag jobba dygn istället. Mina 5 timmar får mamma jobba så hon får comptimmar. Så det är ju bra egentligen. Men blev lite smått stressad, då måste man ju packa väskan med ännu mer! Men det här betyder mer pengar åt mig, så jäkla skönt.

Visst är det konstigt om man känner på sig nått som sedan händer? Enda sen helgen så har jag känt på mig att jag ska jobba ett dygn's pass den här veckan, och så händer det. Hmm.. Jag kanske ska bli någon form av spådam? Den ni! Då kommer jag spå åt mig själv: flyttning till Sthlm, Dregen blir kär i mig, bli rockstjärna, ha massa pengar som man kan shoppa för osvosv.. Jag känner på mig det redan nu om jag ska vara ärlig.

Ja, nu vet ni att ni inte kan nå mig via msn eller dylikt. Tur att mobilen finns, eller huuuur?


PUSS!

Av bfalk - 20 oktober 2009 12:33

Artikel ur Vecko Revyn:

(värt att läsas)


Du får hångla så länge du vill!

"Känner du stressen? Att det snart är dags att klippa dig, skaffa ett jobb och växa upp. Dags att sluta fjanta omkring, dansa runt på nätterna och hångla passionerat bara på skoj. Känner du ett stort BORDE när du tänker på att stadga dig så som vuxna gör? Jag fattar. Jag har inte mindre än tio, ja tio, personer i min direkta närhet som är på smällen. Alla något eller fler år äldre än jag, men endå. Jag kan inte låta bli att låta stresstankarna entra mitt huvud. Är det där jag om ett år? Kan jag ens vara där om ett år? frågar jag mig. När den enda frågan jag, egentligen ska fråga mig är vill jag vara där? Ja, lika snabbt sim de där stresstankarna tar sig in i mitt förnuft talar jag mig själv till rätta. Jag vet att vi alla tar livet i vår egen takt. Och om vi gör det vi vill så gör vi förmodligen det vi behöver (nu talar jag kanske inte direkt om folk som knarkar hejvilt just för att de vill, men ni fattar.) Och vem sa egentligen att det är så himla fantastiskt att växa upp? Inte jag.

Jag njuter varje dag av att busa, dansa och hångla så som ungdomar gör. Faktum är att jag aldrig njutit mer av det än just nu. Och vem sa att man måste bli vuxen?

Frågar du mig får du gärna vara barn till pensionen. Fan, vem sa att man måste bli vuxen överhuvudtaget? Jag tycker vi gemensamt bestämmer här och nu att du inte behöver det alls. Vad du däremot måste göra är att följa dina drömmar och förverkliga dig själv, i vilken ålder du än är i. Oavsett om det innebär att växa upp, använda pärlörhängen och stadga dig vid 19 års ålder eller busa dagarna i ända, dansa nätterna långa och hångla i takkronorna på en hemmafest. Med risk för att låta överjävligt löjlig så vill jag dela med mig av några visdomsord som i alla fall jag lever mitt liv efter: Följ inte de regler omvärlden satt upp för dig, följ dina egna. Krydda med lite kärlek och respekt och voilá - smaka på livets sötma! Tänk att jag satt inne på nyckeln till lycka och meningen med livet!"

Skrivet av Hannah Arnhög, sex- och relationsredaktör.


Och jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Jag njöt när jag läste det. Hon har så jäkla rätt!

Av bfalk - 20 oktober 2009 11:11

"Lev som om du skulle dö imorgon. Lär dig som om du skulle leva förevigt."

/Mahatma Ghandi

Av bfalk - 20 oktober 2009 11:00

Edward Furlong som fick sitt genombrott i Terminator 2? (om förövrigt är den bästa).

Han gjorde en väldigt bra roll i American History X 99'. Sen försvann han. Edward kärade ner sig i droger och att rädda humrar. Nu är han inte lika vacker som han var förr, men jag hittade några fina bilder när han var modell för Calvin Klein.

Synd att han sabbade sin karriär, han hade säkert gjort jätte många bra filmer om han inte hade valt knarket först.

Jag vill inte ens lägga upp bilder på hur han ser ut nu, så vi kan drömma oss tillbaka om hur han såg ut förut!

eddie07.jpg image by vforvictoria21


Av bfalk - 20 oktober 2009 10:54

Jag har precis gått upp, kanske har varit vaken i sisådär fem minuter. Såhär tidigt har jag nog inte varit uppe (av mig själv) på jätte länge. Men jag gick och la mig ganska så tidigt igår faktiskt. Igår så kollade jag och mamma på Miss Little Sunshine, åh vilken bra film! Jag rekommenderar den verkligen. Senare på kvällen så la jag mig i sängen och kollade på Låt den rätte komma in, det var ett tag sen jag såg den så nu var det dax igen! Så fort filmen var slut så släckte jag lampan och somnade skönt.

Jag vaknade dock inte som jag ville, mobilen ringde för fullt. Det var morsan som var på jobbet, hon undrade om jag kunde jobba några timmar ikväll. Ja, det är klart jag kan. Men man är ju så totalt yr på morgonen, så jag förstod nog inte så mycket. Men jag tror nog att jag sa ja, haha. Det tog ett tag innan jag somnade om, senare när jag vaknade så hade jag 'sockerdricka' i handen. Och det vägrade gå över! Jag tycker sånt gör så ont, så det gick verkligen inte att sova en minut till.

Fast det kanske är bra att jag är uppe i hyffsad tid?

När jag ser ut så ser jag bara frost (och en dum katt) och jag vill verkligen inte gå ut.. Jag funderar på om jag ska gå hela vägen till jobbet eller bara halva. Sånna där funderingar kan verkligen förvirra mig. Jag får väll slänga på mig min tjockaste AIK jacka och försöka se lite glad ut.


Ja, det var väll dagens ord och meningar för denna dag. Jag tyckte jag beskrivde dom alldeles för väl. Nu ska jag ringa till min käre mor sedan käka något till frukost!


PUSS!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards