Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av bfalk - 19 oktober 2009 17:30

På Aftonbladet så kan man rösta på årets manligaste och kvinnligaste stilikon. Självklart gäller det kändisar (annars hade ju jag vunnit).

Här är några man kunde välja på:

Jag hade jätte svårt att välja, det stod mellan Pelle, Johnny, Justin och Moneybrother. Men rösten hamnade iallafall på Johnny Depp. Jag älskar hans trashiga rockerstil, om jag var man skulle jag lätt se ut som honom. Om jag var kvinna skulle jag lätt vilja sätta på honom.

Om du vill göra din röst hörd, så röstar du här.

Av bfalk - 19 oktober 2009 17:11

"Det spelar ingen roll vem min far var, det viktigaste är hur jag minns honom"

/Anne Sexton

Av bfalk - 19 oktober 2009 17:00

Nu har turnédatumen släpps. Endast två spelningar i Sverige nästa år. En i Nässjö och en i Sthlm på Tyrol den 28de Januari. Jag måste dit. Jag hoppas verkligen att mamma kan hålla sina löften denna gång och följa med, förra gången dom spelade på Tyrol så "hann" hon inte. Annars.. Annars raggar jag på Jessica! Och du har inget att säga till om!

Nu hörde jag att det var väldigt dyrt, fast jag vet inte om det är sant. Men jag vill å jag vill!

Min kärlek här i livet.

Av bfalk - 19 oktober 2009 16:59

Nu så, nu känner jag mig lite mer mänsklig.

Jag har beställt lite från AIK shopen nämligen. Kalaset gick loss på ungefär 630 kr, vilket är väldigt billigt! Det mesta var på rea och skulle gå ut ur sortimentet, då måste man ju vara snabb som attan. Jag är väldigt nöjd med mitt köp, nu längtar jag verkligen tills det kommer så man får visa alla Sundsvallsbor vilket lag man ska heja på!


 

Halsduk Ivan Obolo, på baksidan står det Yo juego para ti - Jag spelar för dig! (det fanns endast 200 stycken av den)

En väska vi är överallt

Skosnören

Trosor, på baksidan står det "No Guts No Glory"

En oversize mössa med guldmärke, ungen som hade på sig den såg så läskig ut så jag tog bort honom, haha.

Jag är extremt nöjd.

Av bfalk - 19 oktober 2009 15:18

Jag har alltid undrat varför killar eller män kanske man ska säga ger en blommor (helst rosor, för det betyder att man veeeerkligen älskar dig) när man har bråkat eller när mannen ifråga beter sig som ett jävla arsle? Ja, men om du ger mig lite blommor så glömmer vi allt älskling! Ja, vissa brudar är ju verkligen puckade men vi vet nog vad ni håller på med! Jag skulle aldrig glömma ett bråk, vad som sagts och gjorts bara för att jag får blommor. Och varför är det just blommor? Varför kan det inte vara en skiva, ett par jeans eller en ny tv? Nej, en tv skulle ju aldrig visa hur mycket den älskar dig - som blommor gör, som dessutom dör (säkert tillsammans med kärleken tillslut).

Alltså, helt seriöst: finns det verkligen tjejer som tänker: Ja, du slog ju mig men nu när jag fått blommor så glömmer vi allt. Eller: ja, du var ju otrogen men med ett par rosor så känner jag mig speciell och att du aldrig kommer göra något sånt igen.

Jag har tagit emot blommor efter bråk, det har jag gjort. Men jag skulle aldrig glömma vad som hänt, jag blir mer förbannad när jag ser en kille ge blommor till en tjej. Om det inte är för att hon fyller år eller dylikt. Det kommer fram en känsla som jag inte trodde fanns och jag vill bara klappa på killen. Jag tror jag skriver om detta för att det hände förra veckan. Alltså, alla vet att killar ger en blommor. Kom på nått nytt! Eller ta er i kragen och erkänn att ni var dum i huvudet och ni ska göra allt i er makt att inte göra om det och göra tjejen till den lyckligaste. Och skippa därmed blommorna.

Brudar, gå inte på den där dealen med blommorna. Skäll ut karln istället. Kasta blommorna på honom! Tänk om vi gjorde samma sak, mannen skulle ju bara skratta åt oss.

 Till mig? Nej tack.


Och härmed har jag sagt mitt!

Av bfalk - 19 oktober 2009 15:15

Jag lyssnar inte så mycket på honom, men att klä sig snyggt det kan han den där Moneybrother!


Bilderna är tagna från Google.


Av bfalk - 19 oktober 2009 12:46

Hur är läget?

Läget med mig är väll sådär, jag är mätt och belåten men jag har jätte ont i mina leder idag. Förhoppningsvis så går det över när min kropp "vaknat till". Jag måste verkligen köpa voltaren, både tabletter och salvan. Någon som har testat det? Mamma säger att magen ofta kraschar, men det tar jag nog om jag slipper ha sån värk hela tiden. Dom kallar mig tant på jobbet och det med all rätt! Såhär sakta har jag aldrig skrivit på datorn förut.. Hmm.

Idag blir det väll en lugn dag, det regnar och är grått ute så det blir nog ett Criminal Minds avsnitt eller två. Mamma ville gå ut och gå runt sjön sen och det kan jag väll ställa upp på.

Jag skulle gått och lägga mig tidigt igår men det går inte när man pratar med D, haha. Jag hittade fram till AIK shopen, jag ska handla en massa idag tänkte jag! Jag måste ju visa hur oerhört stolt jag är över mitt älskade lag. Så nu kommer gubbarna här hemma bli ännu mer tokig, det är faktiskt dom som är värst. Vissa blir helt tokiga för att man inte håller på Giffarna (vårat pisslag här i Sundsvall). Jag kommer ihåg en gång när jag var på Dallan och tog mig en cider en lugn kväll, jag skulle gå ut och röka och jag hade på mig en AIK tröja. Där står det tre 40+are och pratar med varandra och det blir genast tyst när jag kommer ut. Då börjar det vanliga snacket: jävla AIKare, varför håller du på dom och inte Giffarna? Ja, det är ju en viss klasskillnad och vem fan vill hålla på Gif, egentligen? Svaret jag fick var: stick hem jävla Stockholmare! Haha, det var faktiskt lite kul. Jag som pratar en hemskt norrländska.. Jaja, trevligt att uppfattas som Stockholmare för engångsskull. Ja, jag skulle göra allt för att bo där och heja på AIK istället ;)

Och så var det med det.


Åh, jag är alldeles borta i huvudet idag. Mer än vanligt. Jag känner mig trött och seg, det kanske beror på det tråkiga vädret får man hoppas.

Föresten mina vänner, det är nästan fler "utomstående" som läser min blogg, alltså sånna jag inte känner. Ni är faktiskt ganska bra på att kommentera men jag suger på att svara! Jag glömmer ofta bort, jag är en totalt virrpanna. Jag ber om ursäkt, jag är inte en sån där som bara skiter i sånt, utan jag blir glad. Men så ni vet :)


Och nu fick jag även det sagt, eller skrivit.

Oj, det blev en längre text än vad jag tänkt mig. Håll utkik efter fler inlägg, jag har ju blivit en riktigt stjärna på det. Och jag berättar aldrig hur jag gör! Mohehe.


PUSS!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards