Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av bfalk - 13 oktober 2009 20:53

Fast han har ett sånt svenskt namn så är han ganska osvensk faktiskt. Rock'n'roll går ju inte hem hos alla, helt otroligt?! Sverige ska uppskatta riktiga musiker och han är verkligen en som lever för musik. Och tack för det, han ger mig det jag behöver. Jag älskar hans band, hans egna sound, hans gitarrspel och hans röst.

Jag kommer nog aldrig kunna beskriva hur mycket jag gillar Dregen och Backyard Babies.

Men den där varma känslan jag får i magen, det där léendet jag får när jag hör musiken och hur lycklig jag blir när jag ser dom live; ja, det kan ingen ta ifrån mig.


    


I lördags så beställde brorsan två saker till mig från Backyard's shop. Ett par vantar och pins. Jag lääääängtar tills det kommer!

Japp, jag är alltid coolast i stan!

Oj, nu blev det visst en till kärleksförklaring, men man kan aldrig skriva för många eller hur?

Nu ska jag se på the mentalist,

PUSS!


  

Av bfalk - 13 oktober 2009 17:45

Jag lyssnar inte så mycket på Bon Jovi, bara ibland sådär. Jag såg ett Criminal Minds avsnitt för ett tag sen, och låten som var till när första scenen började var såååå bra. Kan uppfattas som lite fjollig när man lyssnar på den såhär men den passade skit bra till avsnittet jag såg.

Den börjar med att man ser en man och en kvinna som håller om varann och gullar, man ser att han kysser henne och hon ler. Men sen så vrider kameran på sig och man ser att hon är fastbunden och grinar. Han som spelar mördaren har blivit lämnad av sin fru och har en dödlig sjukdom och väljer att börja mörda kvinnor, med hjälp av sin son så lurar dom hem kvinnorna där han hackar ut deras hjärta. Mysigt va?

Avsnittet heter "In birth and death". Han som spelar mördaren heter Eddie Cibrain och man kan känna igen honom i många olika serier. Han är så sjukt jävla snygg!

Njut av honom och av låten! I am...

 


Bon Jovi - You want to make a memory live 2007

Av bfalk - 13 oktober 2009 16:26

Jag har får svår ångest när jag åker båt?

Usch, jag ser livet svischa förbi. Men endå så går jag på dessa dumma ting, med åksjuka dessutom!

Av bfalk - 13 oktober 2009 16:12

Förut så kollade jag på lite Criminal Minds, käkade mackor och sen så vilade jag. Jag fick väll inte världens prinsessa sömn som man alltid önskar sig, utan vaknade hela tiden och så. Kanske var för att tven var på? Men på nått sätt är det alltid skönare när den är på när man bara ska vila. Jag mår fortfarande illa och är yr i skallen, men det går nog över snart. Mamma ska göra nån god och ovanlig (iallafall för mig) middag idag, så kanske jag får må bättre då. Jag måste verkligen ta mig till ica oxå, haha. Jag är alldeles för lat ibland, har ju trots allt en tjocktröja där som väntar på mig och det verkar börja bli riktigt kallt nu så.. Jag läste att Allsvenskan ska börja i mars oxå?! Hur fan tänker dom? Kommer ju få urinvägsinfektion och bli sjuk så fort man vill se på fotboll, men det är det nog värt. Om man hade bott i Sthlm vill säga ;)

*

Jag har läst lite på text tv om den där Boyzone medlemen som dog för några dagar sen. Märk: jag vet inte ens vilka det är och jag har aldrig lyssnat på dom. Men varför är det så mycket mer intressantare när kändisar (man kan bli kallad för kändis även fast man bara syns ibland) dör än när Greta på fjärde våningen dör? Varför får vissa så mycket plats i media och andra inte? Visst, nu har Sverige blivit loco' och det går väldigt mycket tokiga mördare här ute (om oftast är familjemedlemmar eller släktningar). Men även då väljer media att skriva om den som är mer intressant än den andra. Hmm.. Konstigt det där. Men iallafall, den där killen som dog i Boyzone dog i sina egna spyor. Det är nog nästan min värsta mardröm, fyfan. Tänk att vara stupfull och man måste spy och man bara råkar dö? Usch vad hemskt. Man blir ju skit rädd nu när man tänker på det, man ska försöka att bättre sig så man inte dricker så mycket nästa gång men det är ju som bortblåst när man får den där shoten. Tur att min kropp oftast springer till toan när det är dax för något sånt.

Jag hoppas bara inte det händer mig eller någon jag känner. Man tänker inte oftast på att döden är så nära, läskigt.


Nej, nu ska tydligen mamma ha datorn. Töntigt, right? Skulle kunna skriva en evighet, men jag vet ju att ni får ont i era små ögon då!

 

PUSS!

Av bfalk - 13 oktober 2009 16:08

"Älska alla. Lita på några. Gör inte ont mot någon."

/William Shakespeare


Av bfalk - 13 oktober 2009 11:58

Jag fattar ingenting, nu har jag mått illa sen i lördags. Trodde ju självklart att det var bakisheten som satte igång i söndag, men ska det verkligen hålla i sig såhär länge?? Jag mår så illa att jag inte kan äta, för då vrids det om i magen. Det är skit äckligt och jag vill inte må illa. Jag hoppas verkligen att det försvinner snart.

Idag vaknade jag av att telefonen ringde, jag var inne i en dröm så jag blev skit rädd och råkade visst kasta iväg den.. Haha, men inget hände som tur var. Det var jobbet som ringde, jag ska jobba dygn imorn till torsdag sedan dag på fredag och sen låååååångdygnet på lördag till söndag. Det blir ju lite pengar iallafall.. Hoppas dom ringer mer innan månaden är slut! :)

Nu sitter jag alltså här, vet inte riktigt vad jag ska göra. Ville följa med mamma ut på en promenad, men kanske går en själv lite senare. Jag har ju trots allt ett paket på ica. Jag ska nog ta en dusch och sedan vila lite till, då kanske det försvinner?

Nej, nu ska jag inte klaga nå mer. Det finns ju folk som har det värre!

*

Jag läste för någon dag sedan att svenska soldater har blivit attackerade igen, en soldat fick splitter i ögonen. Nu tycker jag att dom ska komma hem. Brorsan kanske åker om det blir värre, och det får inte hända. Jag kommer inte fungera normalt om detta skulle hända. Jag hoppas tiden går fort så svenskarna får komma hem igen!

Nu har jag inte så mycket att mer att skriva om.


PUSS!

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards