Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv!

Av bfalk - 20 oktober 2009 12:33

Artikel ur Vecko Revyn:

(värt att läsas)


Du får hångla så länge du vill!

"Känner du stressen? Att det snart är dags att klippa dig, skaffa ett jobb och växa upp. Dags att sluta fjanta omkring, dansa runt på nätterna och hångla passionerat bara på skoj. Känner du ett stort BORDE när du tänker på att stadga dig så som vuxna gör? Jag fattar. Jag har inte mindre än tio, ja tio, personer i min direkta närhet som är på smällen. Alla något eller fler år äldre än jag, men endå. Jag kan inte låta bli att låta stresstankarna entra mitt huvud. Är det där jag om ett år? Kan jag ens vara där om ett år? frågar jag mig. När den enda frågan jag, egentligen ska fråga mig är vill jag vara där? Ja, lika snabbt sim de där stresstankarna tar sig in i mitt förnuft talar jag mig själv till rätta. Jag vet att vi alla tar livet i vår egen takt. Och om vi gör det vi vill så gör vi förmodligen det vi behöver (nu talar jag kanske inte direkt om folk som knarkar hejvilt just för att de vill, men ni fattar.) Och vem sa egentligen att det är så himla fantastiskt att växa upp? Inte jag.

Jag njuter varje dag av att busa, dansa och hångla så som ungdomar gör. Faktum är att jag aldrig njutit mer av det än just nu. Och vem sa att man måste bli vuxen?

Frågar du mig får du gärna vara barn till pensionen. Fan, vem sa att man måste bli vuxen överhuvudtaget? Jag tycker vi gemensamt bestämmer här och nu att du inte behöver det alls. Vad du däremot måste göra är att följa dina drömmar och förverkliga dig själv, i vilken ålder du än är i. Oavsett om det innebär att växa upp, använda pärlörhängen och stadga dig vid 19 års ålder eller busa dagarna i ända, dansa nätterna långa och hångla i takkronorna på en hemmafest. Med risk för att låta överjävligt löjlig så vill jag dela med mig av några visdomsord som i alla fall jag lever mitt liv efter: Följ inte de regler omvärlden satt upp för dig, följ dina egna. Krydda med lite kärlek och respekt och voilá - smaka på livets sötma! Tänk att jag satt inne på nyckeln till lycka och meningen med livet!"

Skrivet av Hannah Arnhög, sex- och relationsredaktör.


Och jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Jag njöt när jag läste det. Hon har så jäkla rätt!

 
 
Hannah Arnhög

Hannah Arnhög

21 oktober 2009 12:50

Kul att du gillade det, det gör jag med :-) Kram!

http://blogg.veckorevyn.com/hannahs-blogg

 
Hannah

Hannah

9 november 2009 00:05

Alltså att du NJÖT när du läste det får mig att rysa av välmående! Kram /Hannah

http://blogg.veckorevyn.com/hannahs-blogg

 
Hannah

Hannah

9 november 2009 00:07

Men gud, nu såg jag att det redan var en kommentar från mig här ... Vad sjukt! Har inget minna alls av att jag har skrivit den. Haha, antingen håller jag på att tappa minnet eller så har någon kommenterat åt mig..

http://blogg.veckorevyn.com/hannahs-blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bfalk - 28 februari 2013 02:35


    Eftersom man alltid ska skryta om saker man gör bra så ska jag tamefan också göra det.  Detta är ingen comeback för mig. Jag ska alltså bara skryta här litegrann..  Jag har sedan jag blev medlem på Ester&co, 15 februari, tränat varje da...

Av bfalk - 14 februari 2013 13:53


Jag har kommit fram till att min lust att blogga har försvunnit totalt, så är the end of an era här. Eftersom det knappt är någon som läser den här bloggen så behöver jag ju ändå inte ha den kvar. Jag kanske återkommer med en ny blogg, som endast b...

Av bfalk - 11 februari 2013 21:47


Mamma har dumpat sitt fotbad hon fick i julklapp hos mig, hon säger att vi ska ha delad vårdnad om den, haha. Åååå det är så grymt härligt alltså. Mina onda fötter blir genast gladare och avslappnade, tror det är bra medicin för dom som har ont i fos...

Av bfalk - 11 februari 2013 12:45

"The world goes on and you're gone. The best revenge is to live on and prove yourself." Eddie Vedder ...

Av bfalk - 10 februari 2013 18:30


  FYFAN vilken huvudvärk jag har! Det är inte ofta det händer men när det väl smäller till, PANG! Så göre så ont så det känns som allt ska sprängas. Väldigt oskönt må jag säga.  Och i två dagar har jag städat med mamma hos min bror som ska hyra ...

Presentation


peace, love, rock'n'roll madness

Omröstning

Anser du att man ska få skriva vad som helst i en blogg "min blogg, mina tankar", sålänge det inte kränker någon?
 Ja
 Bara vid enstaka tillfällen
 Nej

Fråga mig

25 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards